خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد خبر می دهد:

کاهش محسوس دما از امروز تا روز دوشنبه/ سرمازدگی تهدید جدی باغات در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۲۱

با برودت هوا و کاهش دما به‌ویژه وزش باد شدید با احتمال رگبار پراکنده تا روزهای میانی هفته، کشاورزان و دامداران باید تهدید سرمازدگی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، با برودت هوا و کاهش دما به‌ویژه وزش باد شدید با احتمال رگبار پراکنده، کشاورزان و دامداران باید تهدید سرمازدگی را جدی بگیرند.

مناطق جنوبی استان یزد یکی از قطب‌های کشاورزی به شمار می‌رود و این ظرفیت همواره تحت تاثیر شرایط اقلیمی است و طی روز‌های اخیر شاهد کاهش دما در بخش هایی از استان هستیم که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، باید منتظر ورود خسارات زیادی به بخش کشاورزی در شهرستان های ابرکوه، خاتو و مروست باشیم.

سیدعباس میرحسینی؛ کارشناس هواشناسی استان یزد از وزش باد شدید با احتمال رگبار پراکنده خبر داد و گفت: کاهش محسوس دما در استان تا روزهای میانی هفته ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان که پیامد آن افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال رگبار پراکنده در برخی نقاط است اظهار داشت: از بعد از ظهر روز شنبه تا صبح دوشنبه کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد که برای صبح روز یکشنبه، دوشنبه و شاید سه شنبه احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان یزد با بیان اینکه توصیه‌های لازم برای مقابله با سرمازدگی به کشاورزان داده شده است ادامه داد: به شدت احتمال سرمازدگی در محصول گلخانه‌ها وجود دارد بنابراین کشاورزان باید برنامه‌ریزی لازم را برای مواجهه با سرما داشته باشند همچنین باغداران باید اقدامات لازم را برای سرمازدگی محصولات انجام دهند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

آماده باش کامل مناطق کشاورزی استان

محمدجواد ابوالحسینی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در خصوص این پدیده جوی و تمهیدات لازم برای کاهش خسارت ها گفت: مناطق کشاورزی استان باید آماده باشند تا خسارت این بخش به حداقل ممکن کاهش یابد و همه دستگاهای اجرایی نیز پیش بینی های لازم را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به خسارت سنگین سرمازدگی سال گذشته در استان اضافه کرد: کشاورزان استان با توجه به خسارت سرمازدگی سال قبل، توان تحمل خسارت بیشتر را ندارند و در خسارت اندک نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد افزود: هماهنگی های لازم انجام شده تا شرکت پخش فرآورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کشاورزان را تامین کند و اگر برخی دستورالعمل ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، این وظیفه ارگانهای مرتبط است که پیگری لازم را از ستاد داشته باشند.

ابوالحسینی در خصوص پیش بینی گرد و غبار و توفان نیز گفت: با توجه به گرد و خاک و کاهش دید باید پیش بینی لازم انجام شود تا در صورت کاهش دید از بروز تصادفات جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز