خبرگزاری کار ایران

به منظور توانمندسازی؛

۲۰۰ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی لرستان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۰۹

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهزیستی استان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، رضا وفایی پور در جلسه شورای هماهنگی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرستان با اشاره به اینکه هر سال در زمینه اشتغال جامعه هدف با مشکلاتی مواجه هستیم ، اظهار داشت: در این سال‌هایی که با تحریم و تورم مواجه هستیم ورودی بهزیستی زیاد شده و متاسفانه خروجی بسیار کم است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان با بیان اینکه تعهد اشتغال بهزیستی استان برای امسال ۲۳۰۰ نفر تعیین شده است، افزود: این در حالیست که حداقل بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ورودی داریم و متاسفانه برخی از بانک‌ها نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی افزد: از مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان اعتباری که برای اشتغال مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بانک ملی و صادرات همکاری در پرداخت نداشتند، بیان داشت: راهی جز اشتغال و توانمندسازی نداریم و هر سال سقف تسهیلات اضافه می‌شود و متاسفانه مجلس ۵۰ درصد اعتبارات بهزیستی را کاهش داده و در قالب تبصره ۱۸ آورده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان گفت: هم‌اکنون ۸۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده که ۵۴ هزار نفر آنها معلول  بوده و مابقی زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و ... است.

وفایی‌پور ادامه داد: ۴۴۲ مرکز فعال داریم که ۲۰۴ مورد حقیقی و مثبت زندگی هم ۱۰۷ مورد هستند و موسسات غیردولتی که به صورت حقوقی اداره می‌شوند ۱۱۸ مورد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز