خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

پذیرش ۵۰ کودک کار در مراکز تحت نظارت بهزیستی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۲۲۹

مدیرکل بهزیستی آذربایجان ‌غربی گفت: طی سالجاری ۵۰ نفر از کودکان کار در سنین مختلف در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی استان پذیرش شدند.

پروین محمدی پور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پذیرش ۵۰ نفر از کودکان کار در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی افزود: از این تعداد ۶ کودک بازمانده از تحصیل بودند که با همکاری خانواده هایشان در مدارس ثبت نام شدند.

 محمدی پور با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۲۹۹ کودک کار در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی پذیرش شدند گفت: از این تعداد ۸۹ درصد دسر و ۱۱ درصد دختر هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی خاطرنشان کرد: کودکان کار و خیابانی پس از جمع‌آوری در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

به گفته محمدی پور،اکثر کودکان کار باز مانده از تحصیل که در مراکز تحت نظارت پذیرش شده اند در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده اند. 

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه اقدام وعمل، فعالیت مراکز آموزشی کودک وخانواده، فعالیت مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی به صورت شبانه روزی از برنامه های سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان کار و خیابانی استان است.

وی ادامه داد: غربالگری سلامت، تامین هزینه ثبت نام و نوشت افزار، تامین تبلت دانش آموزی، توانمند سازی تحصیلی و ارائه بسته های آموزشی، برگزاری کلاس های تقویتی وآموزشی، حمایت های مادی ومعنوی ، حمایت از اشتغال والدین یا یکی از اعضای خانواده کودکان، تهیه بسته های معیشتی از جمله حمایت های سازمان بهزیستی از کودکان کار و خیابانی بازمانده از تحصیل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز