خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

همدان رتبه نخست تولید سیر کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۵۰

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از همدان، اسدالله ربانی مهر در جلسه هماهنگی ثبت جهانی سیر اظهار داشت: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی سیر همدان ادامه داد: جهانی شدن سیر آرزوی دیرینه کشاورزان همدانی است و در برندسازی، توسعه و تحول صادرات این محصول کشاورزی در شهر همدان نقش چشمگیری ایفا می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان تاکید کرد: ادارات جهاد کشاورزی و صمت با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال ۱۴۰۲ اقدام کنند.

ربانی مهر ادامه داد: ثبت جهانی سیر همدان کمک بزرگی به حل مشکلات فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد، صادرات، بسته بندی و توسعه این محصول دارد و از همه مهمتر کمک بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید افزود: پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز