خبرگزاری کار ایران

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۰۶ پروژه عمرانی تا پایان ماه در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۱۸۹

استاندار همدان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۰۶ پروژه عمرانی طی در استان همدان خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا یک خط هوایی اختصاصی در همدان داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از همدان ، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بهمن ماه  امسال ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد و ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی برای دهه فجر درنظر گرفته شده و پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به یونسکو یکی از اقدامات شاخص در این حوزه است، ادامه داد: تصمیم داریم هر روز به یک شهرستان سفر کنیم و یأس و ناامیدی پیش از پیش را برای دشمنان داشته باشیم. 

قاسمی فرزاد یادآور شد: پروژه آبرسانی به همدان از نظر چرخه انتقال تکمیل شده و از نظر تصفیه‌خانه نیز تجهبزات در حال نصب و کار در حال اتمام است که امیدواریم در اسفندماه افتتاح تصفیه خانه را داشته باشیم در ضمن با اتصال خط پدافندی ۱۷ کیلومتری شبکه شرق و غرب آب همدان به یکدیگر متصل شد. 

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب به همدان منتقل می‌شود که در گام نخست به ۱۲۰۰ و در گام بعدی به ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید و با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود آرسنیک موجود در آب تالوار به صفر تا سه رسیده در حالیکه استاندارد آن ۱۰ است، در واقع سلامت مردم برای ما واجب شرعی است.

استاندار همدان در رابطه با آبرسانی به روستاها اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شدند به همین علت قراردادی به منظور آبرسانی دائم به این روستاها با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشتیم که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: ۱۴ شرکت خلاق در استان وجود دارد که تا پایان سال به ۲۳ شرکت خواهد رسید و ۱۹ مرکز رشد نیز در استان وجود دارد که تا پایان سال به ۲۱ مورد می‌رسد.

استاندار در رابطه با صدور پروانه ساخت در همدان، اظهار کرد: در شهرداری همدان مدت زمان صدور پروانه ساخت تقلیل پیدا کرده است اما انتظار داریم به حداکثر یک‌ماه برسد. 

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن، توضیح داد: در ۳۱ شهر زمین تأمین شده و در همدان نیز زمینی درنظر داشتیم که معارض ایجاد شد اما در چندین نقطه در حال توافق هستیم و یکی از طرح‌ها شهر جدید «حورا» است که نام آن تغییر خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز