خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان:

۷۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۶۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با اقدام به موقع و شناسایی چاه‌های غیرمجاز، تعداد ۷۲۶ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان مسدود شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری افزود: با انسداد و پر کردن این تعداد چاه غیرمجاز، نزدیک به ۲۰ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۱۳۹۳ تاکنون نزدیک به ۶۰۰۰ چاه غیرمجاز در استان همدان شناسایی و مسدود شده است، ادامه داد: در طول هشت سال گذشته با اجرای طرح تعادل بخشی بیش از ۳۲۰ میلیون مترمکعب در برداشت از آب‌های ‌زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی تأکید کرد: به منظور مدیریت مصرف و کنترل برداشت از آب‌های زیرزمینی، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۱ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز کشاورزی استان همدان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ اجرا شده است، گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون به منظور مدیریت برداشت آب از چاه‌ها، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های مجاز کشاورزی استان نصب شده است.

وی با اشاره به همکاری مناسب دادگستری، پلیس و دستگاه‌های اجرایی برای انسداد چاه های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان همدان به طور شبانه‌روز دشت‌های منطقه را کنترل می‌کنند.

ضروری با بیان اینکه با چاه‌های مجاز موجود در استان همدان که برداشتی بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز در راستای حفاظت از منابع آبی استان برخورد می‌شود، تصریح کرد: براساس اجرای برنامه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد قابل توجهی چاه غیرمجاز دیگر نیز در مناطق مختلف استان همدان شناسایی و مسدود شود.

براساس آخرین آمار، ۹۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، شش درصد در بخش آشامیدنی و بهداشت و سه درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز