خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

جایگذاری المان های استقبال از بهار در ۴ پهنه رویدادی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۵۸

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در استقبال از بهار ١۴٠٢، چهار پهنه رویدادی در سطح شهر داریم که المان های مناسبتی به صورت تجمعی در آن مکان ها رونمایی می شوند.

یوسف اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: در استقبال از بهار ١۴٠٢ مکان رویداد های متفاوتی در نظر گرفته شده است. چهار پهنه ی رویدادی داریم ک المان ها به صورت تجمعی در این پهنه ها که شامل پهنه کودک، پهنه بازی، پهنه نوجوان یا علم و پهنه نور می شود جای گذاری خواهند شد.

وی با اشاره به استفاده از المان های نوری در بهار ١۴٠٢، ادامه داد: در هر کدام از این پهنه ها علاوه بر اینکه المان ها بصورت تجمعی صورت می‌گیرد، رویداد های ویژه ای هم برگذار می‌شود. به غیر از این در نقطه های دیگر شهر هم المان موضوعی داریم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار داشت: در بحث رویداد ها ما بیش از ۸۵ نقطه در شهر را تحت تاثیر قرار خواهیم داد و با شروع ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه در روزهای آغازین سال نو هستیم، در بوستان ها هم در نقاط مختلف شهر و هم در فضای هایی که ذکر شد رویداد های مختلفی برگزار خواهد شد.

اسماعیل زاده بیان داشت: در ورکشاپ اساتید و داوران ادوار مختلف نقاشی دیواری استقبال از بهار  هم اساتید به هنرورزی میپردازند  و اثار زیبای خود را با نگاه طبیعت و بهار روی صفحاتی که از قبل آماده شده طراحی می‌کنند و این آثار بصورت تجمعی در یک نقطه از شهر به نمایش گذاشته خواهد شد. این فضاها و کنار هم نشستن اساتید باعث می شود که اتفاقات خوبی را در شهر چه به لحاظ گفتمانی و چه به لحاظ ارتقا سواد بصری و رسانه ای شهروندان شاهد باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این اتفاقاتی که در استقبال از بهار ۱۴۰۲ شاهدش خواهیم بود نگاه متفاوتی را به ادوار گذشته استقبال از بهار داشته باشد، هرچند داشته های الان نتیجه تجربه گذشتگان این عرصه است. 

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به نظرسنجی های مردمی نیز گفت: در خصوص نظر سنجی از شهروندان ما به طرق مختلف اطلاع رسانی کردیم تا عزیزانی که می‌خواهند در این نظر سنجی شرکت کنند عدد ۱ را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند و لینک نظرسنجی را دریافت کنند که در این لینک نسبت به کلیه اثار اعم از نقاشی ها، آذین بندی، المان و فضای مختلف شهری می‌توانند نظر دهند.تا الان حدود ۴هزار نفر از شهروندان در این نظرسنجی شرکت کرده اند و امیدوارم این مشارکت بیشتر شود تا هرساله مردم مشهد و زائرین منتظر یک اتفاق جدید در بهار در سطح شهر مشهد باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز