خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی لرستان خبرداد؛

۶۰۰ هزار هکتار درخت بلوط در سطح استان در معرض خشکیدگی و زوال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۵۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۶۰۰ هزار هکتار خشکیدگی و زوال بلوط در استان گزارش شده است.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی روز پنجشنبه - یازده اسفند - در جلسه مشترک شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه از 2 میلیون 800 هکتار اراضی استان لرستان 2 میلیون هکتار عرصه‌های طبیعی است، اظهار داشت: همچنین 34 هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد و این منابع باید نگهداری و مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه 600 هزار هکتار خشکیدگی و زوال بلوط در استان گزارش شده است، افزود: چالش‌هایی داریم که بخشی از آن طبیعی و مربوط به خشکسالی‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه نقشه‌های کاداستر تهیه شده و 98 درصد لرستان دارای این نقشه است، عنوان کرد: تثبیت مالکیت‌ها در استان انجام شده هر چند برخی مسائل اجتماعی هم وجود دارد و ملی شدن اراضی فرآیندی است که به زمان نیاز دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه 13 هزار همیار طبیعت در استان لرستان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: 8 هزار نفر از آنان را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کاشت یک میلیارد درخت در کشور در طول چهار سال در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: سهم استان لرستان 30 میلیون نهال است که باید 7 میلیون و 500 هزار نهال در سال درخت در استان کاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز