خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

۱۵ میلیارد ریال برای مطالعات آبخیزداری در خراسان جنوبی تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۳۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای مطالعات آبخیزداری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر مظالعات هشت حوزه آبخیز به مساحت ۸۳ هزار و ۴۶۰ هکتار در دست اجرا است، گفت: از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مطالعات حوزه آبخیز، تاکنون سه میلیارد ریال سهم استانی تخصیص یافته و ۱۲ میلیارد ریال سهم ملی هنوز تخصیص نیافته است.

نصرآبادی افزود: مجموع حوزه‌های آبخیز استان هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تا پایان پارسال مطالعات ۱۵۲ حوزه انجام شد.

وی عنوان کرد: تا پایان سال گذشته مطالعات نهایی یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۵۴ هکتار از حوزه‌های آبخیز استان معادل ۲۳ درصد حوزه‌ها انجام شده است.

نصرآبادی با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای سازه‌های آبخیزداری به استان اختصاص یافته است، گفت: با تخصیص این اعتبار اکنون ۹۵ سازه آبخیزداری در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصه‌های بالادست قنوات استان در دست اجرا است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۶ سازه آبخیزداری به بهره‌برداری رسید ، گفت: مجموع سازه‌های آبخیزداری در دست اجرا حداکثر تا دهه فجر یا هفته منابع طبیعی امسال به اتمام خواهد رسید.

نصرآبادی با اشاره به آبگیری سازه‌های آبخیزداری یادآور شد: در سال آبی جاری (ابتدای مهر تاکنون) یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری استان مهار شد که بیشتر مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به مزایای آبخیزداری در اجرای طرح‌های مقابله با خشکسالی و سیلاب گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی کشور شاهد همزمانی سیل و خشکسالی با یکدیگر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، نحوه بارش‌ها و زمان آن تغییر کرده است به این شکل که در بازه زمانی کم بارندگی شدید داریم که موجب سیلاب می‌شود.

نصرآبادی گفت: در چنین شرایطی بهترین گزینه، توسعه طرح‌های آبخیزداری است تا شاهد تاثیر و مشکلات تخریبی سیلاب در مناطق مختلف نباشیم همان طور که در سال اخیر کمترین میزان خسارت سیلاب را در استان داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز