خبرگزاری کار ایران

ضرورت ساماندهی سگ های بدون صاحب در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۳۵

مشکل سگ‌های بدون صاحب و افزایش جمعیت آنها طی سال‌های اخیر به یکی از دغدغه های ساکنان کاشان و روستاهای اطراف تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از کاشان، همین چند روز قبل کانال روستای مرق با انتشار عکسی از مردم خواسته بود از مواجهه با سگ های بدون صاحب که سبب زخمی شدن تعدادی از سگ های نگهبان شده اند پرهیز کنند.

این روزها سگ‌های سرگردان همه جا دیده می‌شوند . معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان علت زیاد شدن سگ های بدون صاحب  به رغم زنده گیری آنها توسط پیمانکار را، رها شدن گروهیِ آنها نزدیک مناطقی مانند راوند، مسکن مهر و میدان بسیج دانست.

محمد قنبری در این خصوص می گوید: پس از مصوبه شورای شهر کاشان و اختصاص ۵۰میلیارد ریال، مکانی بیرون از شهر برای نگهداری سگ های ولگرد با وسعت ۶۰۰متر مربع ساخته شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سگ های بدون صاحب به یک دغدغه اجتماعی و شهری تبدیل شده که تنها شهرداری را درگیر خود ساخته اضافه می کند: حدود ۱۲۰سگ در محلی که شهرداری دایر کرده پس از زنده گیری، پلاک کوبی، انگل زدایی و غذا دهی می شوند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان تاکید می کند: شرکت پیمانکار طرف قرارداد وظیفه جمع آوری سگ ها را در کاشان و حومه عهده دار است؛ با این اوصاف متاسفانه به رغم تلاش شبانه روزی، شاهد جولان سگ ها به شکل گروهی در سطح شهر هستیم.

رهاسازی سگ های زنده گیری شده نزدیک کاشان

مهدی نادعلی عضو شورای شهر کاشان هم در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به جولان این سگ ها آنان گفت: متاسفانه شاهد حضور گروهی سگ ها در سطح شهر کاشان هستیم و باید اعلام کرد  این سگ ها پس از زنده گیری در  شهرهای مجاور، نزدیک کاشان رها می شوند. 

وی می گوید: می بایست با رصد و پایش شبانه و همکاری پلیس راه و از طریق دوربین های جاده ایی پلاک خودروهای حامل سگ های بدون صاحب  شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

به هرحال  پرسه زدن سگ‌ها در محیط‌های انسانی پیامدهای ناگوار و خطرناکی برای مردم به همراه دارد و افزایش جمعیت آنها  علاوه بر ایجاد رعب و ترس و احتمال حمله به شهروندان می تواند باعث  انتشار بیماری نیز شود.

یکی از ساکنان شهر کاشان ضمن تقاضا از مسئولان به ویژه شهرداری برای رفع مشکل ازدیاد سگ ها در محلات، معابر و خیابان های شهر کاشان یادآور می شود:سگ های گله ایی خطرناک هستند و بارها مجبور شده ایم با دور کردن مسیر خانه یا محل کار، خود را از حمله سگ ها حفط کنیم.

گاز گرفتگی چهار  شهروند کاشانی توسط سگ های بدون صاحب

رئیس اداره مبارزه با بیماری ها شبکه دامپزشکی کاشان با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون ۶۲۳ سگ نگهبان و گله واکسیناسیون شده اند می گوید: طی سال جاری ۴نفر از شهروندان کاشانی توسط سگ و شغال  گاز گرفته شده اند.

 امرالله باغبانی در خصوص افراد گاز گرفته‌شده خاطر نشان می کند: این چهار نفر در لتحر،جاده راوند،خرمدشت و فین ساکن هستند و طبق قانون ابلاغی تا شعاع ۳کیلومتری مکان گزیدگی تمامی سگ های نگهبان واکسینه می شوند.

 

 

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز