خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

رونمایی از مخازن جدید زباله در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۱۳

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، از رونمایی از مخازن جدید زباله در مشهد با قابلیت محدود سازی دسترسی به زباله های داخلی آنها در راستای جایگزینی از انتشار بوی نامطبوع و آلودگی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید محسن رهنمایی با بیان این خبر اظهار کرد: طی سال های اخیر یکی از مهم ترین چالش های اصلی در مدیریت پسماندهای شهری استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب، افزایش جمعیت حیوانات موذی و... بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا پس از برگزاری یک رویداد ایده پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید، صنعتگران و... ۳۵ طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از بررسی های فنی و تخصصی ۱۱ طرح به مرحله نهایی رسیده و مورد داوری قرار گرفت و در نهایت طرح جدید مخازن زباله با قابلیت دسترسی محدود شده به زباله های داخل آن توسط هیئت داوران برگزیده شد.

رهنمائی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این مخزن زباله این است که برای آن یک جایگاه طراحی شده که مخزن داخل آن قرار گرفته و تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی خواهد داشت. 

وی ادامه داد: این جایگاه جلوی ورود حیوانات یا زباله‌گردها را گرفته، بهداشتی‌تر شده، ارتقا پیدا کرده و کار نوینی در خصوص مخزن زباله به حساب می‌آید و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ جایگاه زباله در ۲ نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود ۳۰ جایگاه دیگر نیز در مناطق مختلف در دستور کار است، تا پس از بررسی نتایج این طرح آزمایشی، توسعه آن در سطح شهر صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز