خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰ درصدی زباله شهری مشهد در ماه محرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۴۳

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از افزایش میزان زباله شهر مشهد در مردادماه جاری و شروع ماه محرم خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود رضوی با بیان این خبر اظهار کرد: روزانه به‌طور میانگین ۵۵ هزار تن زباله شهری و روستایی در کشور تولید می‌شود که ۴۵ هزار تن شهری و ۱۰ هزار تن روستایی است و سهم مشهد به‌عنوان دومین کلان‌شهر کشور، به‌طور میانگین دو هزار تن پسماند در روز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از ابتدای امسال شاهد کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ بودیم، به‌مراتب با تشرف زائران و مسافران به شهر مشهد روبه‌رو شدیم؛ به‌طوری‌که در مردادماه جاری، شروع ماه محرم‌ و تشرف زائران از اقصی نقاط کشور و دیگر کشورها به شهر مشهد، میزان زباله شهری در مقایسه با تیرماه جاری ۱۰ درصد رشد داشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای پلاستیک، کاهش زباله در مرحله تولید، جلوگیری از مرطوب بودن زباله و آبگیری آن بالاخص در خصوص لیوان‌های یک‌بارمصرفی که در هیات استفاده می‌شود، به سیستم مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.

رضوی عنوان کرد: در اطلاع‌رسانی‌ها می توان پارچه را جایگزین بنر کرد از سویی دیگر کلیه خیمه‌ها، حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی در شهر مشهد می توانند پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را از طریق سیستم جمع‌آوری هوشمند (بازیافت آنلاین) و نصب هریک از نرم‌افزارهای اکو، بهروب و بازیست، به سهولت بازیافت کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

وی در پایان از تمامی شهروندان خواست تا با رعایت پاکیزگی شهر به مدیریت شهری کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز