خبرگزاری کار ایران

افزایش سهم درآمدهای پایدار شهرداری مشهد به ۴۳ درصد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۰۵

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سهم درآمدهای پایدار در لایحه بودجه سال آینده به ۴۳ درصد رسیده و یکی از سیاست‌های کلی شورای ششم، رشد صعودی درآمدهای پایدار نسبت به درآمدهای غیرپایدار بوده چرا که مسیر رو به پیشرفت است و توسعه متوازن و منطقی شهر را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی، در حاشیه سی‌امین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد که با حضور اعضای کمیسیون، شهردار و معاونان و مدیران مجموعه شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: روز گذشته شاهد چهارمین جلسه کمیسیون به منظور بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد بودیم و در این نشست، کلیات منابع و مصارف لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده با سقف ۲۶ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان تنظیم شده و در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر درحال بررسی است، گفت: بخشی از سیاست‌ها، الزامات و رویکردهای مورد تاکید شورای شهر به شهرداری، در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که اعمال شده است؛ از جمله این تاکیدات می‌توان به کاهش هزینه‌ها، افزایش منابع پایدار درآمدی، شفافیت در ارائه بودجه، به ویژه در بخش منابع و مصارف، توجه ویژه به دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری و جلوگیری از واگذاری آنها، اشاره داشت.

حسامی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باید در اولویت نخست سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد باشد و اگر هم پروژه‌ای برای سال آینده تعریف می‌شود، باید تمامی مطالعات و مباحث تملک و خرید‌ها در آن دیده شده باشد و سپس وارد فاز عملیاتی شویم.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در جلسه مذکور، استفاده از روش‌های تامین منابع مالی نوین، استفاده از تامین مالی جمعی، هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در پروژه‌‎ها، مورد تاکید قرار گرفت، گفت: با بررسی بودجه سازمان‌ها، نکات مدنظر و ابهامات در جلسه مطرح و برطرف شد؛ البته در جلسات کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، بودجه پیشنهادی به صورت ویژه‌تری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسامی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه شهرداری مشهد، پس از بررسی و تصویب در کمیسیون و یا کارگروه‌های مربوطه، به تایید کمیسیون تلفیق خواهد رسید و سپس برای بررسی و تصویب نهایی، تا پایان سال جاری در صحن علنی شورای شهر، مطرح خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شورای شهر و مدیریت شهری، «تحقق‌پذیری» بودجه، به ویژه در بخش منابع بودجه است، گفت: باید توجه داشت که بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد ، نسبت به اصلاح بودجه امسال، رشد ۴۲ درصدی داشته که رشد قابل توجهی است؛ با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه منابع پایدار درآمدی، منابعی که قابل پیش‌بینی بوده و پروژه‌های ساختمانی و غیرساختمانی، امیدواریم این منابع احصاء و عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از رشد سهم درآمدهای پایدار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: این عدد در لایحه بودجه سال آینده به ۴۳ درصد رسیده که نگاه مثبت و روند رو به رشدی است؛ یکی از سیاست‌های کلی شورای ششم، رشد صعودی درآمدهای پایدار نسبت به درآمدهای غیرپایدار بوده چراکه مسیر رو به پیشرفت است و توسعه متوازن و منطقی شهر را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز