خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین:

آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان عاملی برای پیشگیری از خودکشی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۱۵

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان درباره تاثیر آموزش بر سلامت روان و پیشگیری از خودکشی گفت: لازم است جوانان در زمینه مهارت‌های زندگی آموزش‌های لازم را دریافت کنند و مرکز بهداشت شهید بلندیان نیز آمادگی لازم در راستای برگزاری جلسات آموزشی در ادارات و دانشگاه‌ها را دارد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مهرعلیان در نشست کمیته برون بخشی سلامت روان در جوانان و پیشگیری از خودکشی در جوانان گفت: از دست رفتن یک فرد بر اثر خودکشی، هزینه‌های سنگینی را برعهده جامعه و خانواده‌ها می‌گذارد و شهرستان قزوین در حوزه‌های دانشگاهی، ادارات و ارتش، ظرفیت‌های خوبی جهت مداخله دارد.

رئیس مرکز بهشدات شهید بلندیان قزوین افزود: حوزه بهداشت در این زمینه با همکاری ارگان‌های مذکور در جهت سلامت روان جوانان، می‌تواند به نتایج مطلوبی دست پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، غربالگری حوزه‌های مختلف شامل، سلامت روان و مراقبت‌های لازم دیگر برای تمام گروه‌های سنی اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان به صورت رایگان ارائه می‌شود و پزشک، کارشناس مامایی، سلامت روان و تغذیه هم در مراکز برای خدمات رسانی حضور دارند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این جلسه در رابطه با علل خودکشی در جوانان، نکات کلیدی را ارائه داد و گفت: اختلالات روانی به ویژه اختلالات خلقی از جمله افسردگی‌ها، اختلالات دوقطبی و اختلالات اضطرابی از عوامل خطر روانپزشکی در زمینه اقدام به خودکشی به شمار می‌رود.

یوسفی، مهم‌ترین علائم هشدار دهنده خودکشی را ناامیدی شدید، صحبت مداوم درباره مرگ و نیستی، افت شدید کارکرد شغلی و تحصیلی، تغییرات در خواب و اشتها، انزوا و کناره گیری از دوستان و فعالیت‌های اجتماعی و بی انگیزه بودن برشمرد و گفت: این علائم باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

این کارشناس حوزه روانشناسی اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، مشاوره و روان‌درمانی و دریافت دارو از تیم سلامت روان می‌تواند به فردی که دارای افکار خودکشی است، کمک زیادی کند تا راه حل‌های بهتری جایگزین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز