خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معاینه و ترمیم رایگان دندان برای دانش‌آموزان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۱۶۲

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان استان از معاینه دانش‌آموزان تا سن 14 سال مدارس پایین شهر قزوین و معرفی آن‌ها به مرکز دندان پزشکی برای دریافت ترمیم رایگان خبر داد.

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اعلام این خبر تصریح کرد: در شهر قزوین امکانی جدید ایجاد کرده و مرکز دندانپزشکی دانش آموزی در درمانگاه فرهنگیان را راه‌اندازی کردیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با بیان اینکه معاینه دانش آموزان مدارس پایین شهر توسط دندانپزشکان انجام و پس از آن دانش آموزان به مجموعه‌ مرکز دندانپزشکی دعوت می‌شوند، اظهار کرد: این مرکز واقع درچهار راه نادری درمانگاه فرهنگیان بوده و شامل خدمات ترمیم رایگان نیز می‌شود.

مهرعلیان با اشاره به اینکه گزارشات و بررسی‌های شاخص دهان و دندان کودکان 12 ساله نشان می‌دهد که به طور متوسط دچار پوسیدگی حداقل دو دندان هستند، اضافه کرد: براساس این معاینات وزارت بهداشت دو جامعه هدف بزرگ را طراحی کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه که گروه اول کودکان زیر 14 سال هستند، گفت: این گروه با رویکرد آموزش و فرهنگ سازی مناسب و ترسیم پیشگیری از خرابی دندان انتخاب شده تا بتوانیم آینده خوبی را نسبت به جامعه دهان و دندان داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: جامعه هدف بعدی مادران باردار و شیرده هستند، مادران باردار به دلیل تغییرات هورمونی و میل به خوردن زیاد مواد قندی و حالت تهوع که همه‌ این‌ها باعث باعث پوسیدگی، تخریب و بیماری‌های لثه‌ای در بانوان می‌شوند، بنابراین باید بسیار مراقب سلامت دندان‌هایشان باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین افزود: برهمین اساس این دو جامعه هدف در مناطق روستایی خدمات 8 گانه که شامل (معاینه، آموزش، پیشگیری از پوسیدگی، ترمیم، شیار پوش کردن و کشیدن دندان‌های غیر قابل نگهداری و همچنین درمان عصب دندان‌های شیری و جرمگیری) به صورت رایگان در همه‌ مناطق روستایی انجام می‌شوند.

مهرعلیان همچنین تاکید کرد: این خدمات در مناطق شهری نیز برای این دو گروه با 65 درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت مردم شریف را دعوت می‌کنیم به خود مراقبتی و بهداشت دهان و دندان توجه داشته باشند؛ همچنین باید در حفظ این سرمایه‌های گران بها بیش از پیش بکوشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز