خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۱۰۰۵ اکیپ گشت تعزیرات حکومتی در گیلان/ شناسایی ۱۱۶۲ واحد متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۷۳

از مجموع ۲۰ هزار و ۹۳۲ پرونده وارده، ۲۰۸۸۶ پرونده مختومه و منجر به محکومیت ۴۸۹ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۵۰ تومان شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۱۰۰۵ اکیپ گشت تعزیرات حکومتی تشکیل شده است، عنوان کرد: این اکیپ ها ۶۲۶۴ فقره بازرسی انجام دادند که در نتیجه ۱۱۶۲ واحد دارای تخلف و ۵۱۰۲ واحد بدون تخلف شناسایی شدند.

مرتضی امینی در گفت وگو با خبرنگاران، به عملکرد شعب رسیدگی بدوی تعزیرات حکومتی استان گیلان در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۹۳۲ پرونده وارده، ۲۰۸۸۶ پرونده مختومه و منجر به محکومیت ۴۸۹ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۵۰ تومان شده است که عملکرد ۹۹.۸ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همچنین با بیان اینکه طی مدت مذکور ۱۰۰۵ اکیپ گشت تعزیرات حکومتی تشکیل شده است، عنوان کرد: این اکیپ ها ۶۲۶۴ فقره بازرسی انجام دادند که در نتیجه ۱۱۶۲ واحد دارای تخلف و ۵۱۰۲ واحد بدون تخلف شناسایی شدند؛ همچنین ۳۰۳۸ پرونده تشکیل و منجر به محکومیت ۱۴۱ میلیارد و ۷۹۵ میلیون و ۵۱ هزار و ۹۱۲ ریالی شده است.

وی از ورود ۱۴ هزار و ۴۱ پرونده به واحدهای اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پرونده ۱۳ هزار و ۹۰۴ پرونده مختومه و منجر به محکومیت ۳۵۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۳۹۹ تومان شده و نشان دهنده عملکرد ۹۹ درصدی است.

وی از تشکیل ۲۰۳ پرونده در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان در بخش تخلفات برنجکوبی ها خبر داد و گفت: همه این پرونده ها مختومه و موجب محکومیت ۱۷۳ نفر و جریمه ۴۰۵ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۲۸۰ هزار ریالی شده است. عمده تخلفات در این بخش نیز عدم اعلام موجودی کالا و گرانفروشی و عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور و احتکار است.

امینی، با اشاره به عملکرد شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان در بخش تخلفات حوزه آرد و نان، بیان کرد: در این راستا ۳۰۷۳ پرونده وارده و ۳۰۷۱ پرونده مختومه داشتیم که منجر به محکومیت ۲۴۲۱ نفر و جریمه ۴۶ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۹۳ ریالی شد. عمده تخلفات در این بخش کم فروشی و عدم رعایت ساعات پخت و ایام تعطیل و عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و گرانفروشی و عدم درج قیمت بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در حوزه تخلفات ارزی نیز یادآور شد: از ۶۳ پرونده تشکیل شده با موضوع عدم اجرای تعهدات ارزی، ۵۴ پرونده مختومه و منجر به محکومیت ۹ نفر و جریمه ۱۶۹ میلیارد و ۴۴۱ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۹۰ ریالی شده است.

امینی، میانگین مدت زمان رسیدگی به تخلفات توسط شعب تعزیرات حکومتی استان در حوزه کالا و خدمات را هشت روز دانست و بیان کرد: این مدت زمان در مقایسه با استاندارد کشوری ۱۲ روز سریع تر است؛ این میانگین در بخش قاچاق کالا و ارز نیز ۱۷.۵ روز و در بخش بهداشت و دارو درمان نیز هشت روز است که نسبت به استاندارد کشوری به ترتیب دو و نیم روز و هفت روز سریع است. میانگین مدت زمان اجرای احکام نیز به ترتیب هفت روز، ۱۹ روز و چهار روز است که از استاندارد کشوری سریع تر است.

وی ارزش تقریبی پرونده های ارزی را به ترتیب ۴۱ میلیو یورو، دو میلیون دلار، سه میلیون یوان، ۱۱۹ میلیون روبل، دو میلیون لیر و ۱۹۲ میلیون وون دانست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز