خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبر داد؛

پلمب ۱۲ واحد متخلف در رشت/ شهروندان پروتکل ها را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۰۵۰

فرماندار رشت بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در ماه گذشته ۱۲ واحد متخلف پلمب و ۱۱۵ اخطاریه صادر شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد کرونا رشت به اهمیت راهکارهای کنترل این ویروس، اظهار کرد: رعایت موارد توصیه شده بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و استمرار بازرسی‌های بهداشتی از مراکز صنفی الزامی است.

وی افزود: در دیماه تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۳ بازدید توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان از واحدهای صنفی صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ اخطار و پلمب ۱۲ واحد متخلف شده است.

امام پناهی با تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی در کنترل شدت همه گیری و کاهش آمار ابتلاء و بستری‌های ناشی از سویه جدید کرونا، ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، شاهد بستری ۴۲ هزار و ۶۱۴ تن از همشهریان در واحدهای درمانی شهرستان و جان باختن ۴ هزار و ۸۴۹ نفر بودیم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه ابتلاء هر یک از شهروندان به ویروس کرونا سلامت چندین نفر را به خطر انداخته و در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است منجر به تهدید جان افراد شود، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی و پوشیدن ماسک بخصوص در اماکن با ازدحام بالا، نقش مؤثری در حفظ سلامت عمومی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی انتشار کرونا در جهان، مناطق درگیر با آن و مقایسه میزان تلفات کرونایی کشورمان با اروپا و آمریکا، مهمترین سند توانمندی کادر درمانی کشور و کارآیی و اثربخشی واکسن‌های تولید داخل است، اضافه کرد: کادر درمان و محققان پزشکی کشورمان، در میدان عمل، پاسخ ادعا و شبهه افکنی های آمریکا و اروپا را داده‌اند.

فرماندار رشت با اعلام وجود و در دسترس بودن مقدار کافی از واکسن‌های کرونا و آنفولانزا در سطح شهرستان، از مردم خواست تا نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز