خبرگزاری کار ایران

تخلفات برخی از واحد‌های صنفی مشاور املاک در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۲۷۹

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با توجه به افزایش شکایات مردمی در خصوص دریافت حق کمسیون متاسفانه شاهدیم برخی واحدهای صنفی مشاور املاک در مطالبه و اخذ حق کمیسیون معاملات تقلب می کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی اظهار داشت: مردم در هنگام معاملات ملک باید مواردی را مدنظر قرار دهند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

حسنی از مردم خواست: قبل از انجام هر گونه معامله و انعقاد قراردادهای اجاره و یا خرید و فروش به اعتبار پروانه کسب واحد صنفی توجه کافی داشته باشند.

وی به پرداخت حق کمیسیون اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به بنگاه های معاملات املاک، حق کمیسیون معاملات و یا قراردادهای رهن و اجاره را دقیقا مطابق با تعرفه قانونی به صاحب بنگاه یا مباشر قانونی وی پرداخت کنند و علاوه بر درج مبلغ پرداختی در قرارداد مورد نظر، نسبت به مطالبه و دریافت قبض و فاکتور حق کمیسیون اقدام نمایند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت فارس گفت: مردم از پرداخت هر گونه وجه به افراد غیرمسئول از جمله دلال، مشاور و ... که سمت قانونی در بنگاه ندارند خودداری کنند.

حسنی افزود: معامله کنندگان، حق کمیسیون و مبلغ معامله را در دستگاه کارت خوان بنگاه املاک کشیده و از کشیدن کارت عابر بانک و پرداخت وجه در دستگاه های کارت خوان خارج از بنگاه خودداری کنند.

وی همچنین تصریح کرد: چنانچه وجه حق کمیسیون در قالب چک پرداخت می شود، در مندرجات چک به موضوع حق کمیسیون و شماره مبایعه نامه و یا قرارداد رهن و اجاره مورد نظر دقیقا اشاره کنند.

حسنی افزود: در سال جاری از تعداد 6885 واحد صنفی مشاورین املاک بازرسی بعمل آمده که تعداد 712 واحد متخلف شناسایی و با عناوین تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت ، عدم صدور فاکتور به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز