خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرجع رسیدگی به مسئله مزد؛ شورای عالی کار و چهارچوب تعیین آن قانون است/ لایحه نظام پرداخت عادلانه حقوق و مزد در دولت نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۰۸۹

صولت مرتضوی گفت: قانونگذار برای تعیین حداقل دستمزد چهارچوب مشخص کرده و شاخص و چهارچوب بحث ما درباره مزد قانون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به مسئله تعیین مزد در پایان سال، معیشت کارگران را دغدغه محوری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواند. 

وزیر کار در پاسخ به ایلنا تصریح کرد: رسالت ما حمایت از جامعه کارگری است و امیدواریم در همین جهت عمل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه «شیوه تعیین حداقل دستمزد در ایران قوانین خاص خود را داشته و مبتنی بر قانون کار است»، اضافه کرد: بخشی از مباحثات مزدی در دستور کار مجلس است و بخش دیگر آن با مصوبه شورای عالی کار انجام می‌شود. 

مرتضوی با بیان اینکه «گروه‌های تخصصی برای مباحثات مزدی انتخاب شده‌اند» گفت: امیدواریم هر آنچه حق و عدل حکم می‌کند در مورد مزد کارگران تصویب شود و ما نیز در این حوزه عمل می‌کنیم. 

وزیر تعاون در پاسخ به این سوال که چرا «لایحه نظام عادلانه پرداخت حقوق و مزد» باوجود درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز در دولت باقی‌مانده و به مجلس وصول نشده است، توضیح داد: در دولت چیزی معطل نمی‌ماند و با اینکه از کم و کیف این مسئله اطلاع دقیقی ندارم اما این را می‌دانم که هیچ لایحه و برنامه‌ای در دولت معلق نمی‌ماند و کمیسیون‌های تخصصی دولت فعال هستند تا لوایح را پس از بررسی فورا وارد فرآیندهای قانونی کنند. لذا هرآنچه در موعد رسیدگی بوده و کار کارشناسی روی آن پایان گرفته باشد در اسرع وقت در دستور کار ارسال به مراجع پیگیری بعدی قرار خواهند گرفت. 

وی درباره چهارچوب و شاخص مدنظر قوه مجریه در ورود به بحث دستمزد و اینکه بحث تورم‌زا بودن مزد از سوی برخی چهره‌های نزدیک به دولت مطرح شده، تصریح کرد: قانونگذار برای تعیین حداقل دستمزد چهارچوب مشخص کرده و شاخص و چهارچوب بحث ما درباره مزد قانون است و مرجع نهایی نیز مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز