خبرگزاری کار ایران

۱۸۰۰ راننده بی‌ملاحظه چگونه جریمه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۶۹

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران گفت: در شش ماهه اخیر حدود ۱۸۰۰ برگه اعمال قانون در خصوص رانندگان بی‌ملاحظه‌ای که در جای پارک معلولین و جانبازان پارک کرده‌اند صادر شده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «علی اصغر شریفی» صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص رانندگانی خودخواهی که در جای پارک معلولین پارک می‌کنند توضیح داد.

سرهنگ شریفی ضمن تبریک روز جهانی معلولین به دوستان جانباز و معلول گفت: قانون رسیدگی به تخلفات بخش مدیریت جای پارک را مشخص کرده که بر عهده شهرداری می‌باشد.

وی افزود: جالب است که بدانید بعد از اینکه این قانون مصوب شد و آیین نامه اجرایی آن تعیین گردید، شهرداری را موظف کرد که حتما به ازای حداکثر ۷۰ محل پارک یک محل برای معلولین باید در نظر گرفته و تابلوی مربوطه نیز نصب گردد.

سرهنگ شریفی گفت: همچنین به ازای هر ۵۰۰ متر یک فضایی را برای پارک خودروهای متعلق به معلولین در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بیان داشت: اگر خودرویی که این پلاک را نداشته باشد در این محل‌ها پارک کند مشمول اعمال قانون و انتقال به پارکینگ خواهد شد.

وی گفت: خودروهایی می‌ توانند در محل‌های پراک معلولین پارک نمایند که پلاک انها معلولین و جانبازان باشد

سرهنگ شریفی گفت: سختی تردد و پارک کردن برای جانبازان و معلولین هنگامی که افرادی بی‌ ملاحظه در محل پارک این عزیزان پارک می‌کنند را به چشم دیده‌ایم که به چه مشقت جای پارک پیدا می‌کنند و برخی رانندگان حتی کنار و مقابل خودروی معلولین پارک کرده و تردد و خروج آن‌ها را هم با مشکل مواجه می‌ کنند.

وی ادامه داد: پلیس بیشتر در موضوع تردد و جای پارک جانبازان و معلولین عزیز فعالیت دارد وشماهده می‌شود که شهرداری اقدامات خوبی را مانند ایجاد رمپ‌هایی برای عبور ویلچر و ایجاد محل‌هایی برای تردد و ورود و خروج از پیاده رو‌ها که همسطح‌سازی گردد و پله نداشته باشد برای معلولین طراحی وعملیاتی شده است.

سرهنگ شریفی گفت: در شش ماهه اخیر حدود ۱۸۰۰ برگه اعمال قانون در خصوص رانندگان بی‌ملاحظه‌ای که در جای پارک معلولین و جانبازان پارک کرده‌اند صادر شده است که این تعداد راننده واقعا به این موضوع فکر نکرده‌اند که نباید در محلی که متعلق به جانبازان و معلولین است پارک نمایند و به صورت خودخواهانه در این محل‌ها پارک کرده‌اند.

وی افزود: این تابلوها باید کجاها نصب گردد که این افراد بی‌ ملاحظه در آنجا پارک نکنند؟ افراد معلول و جانباز کارهای درمانی و اداری دارند و تا می‌ خواهند در محل پارک خود، پارک نمایند می‌بینند که راننده‌ای در این محل پارک کرده و رفته است.

این مقام پلیسی گفت: حریم تقاطع‌ها که نباید در آن محل‌ها نیز پارک صورت گیرد ۱۵ متر است که رانندگان در این حریم نباید پارک نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز