خبرگزاری کار ایران

انهدام باند تبلیغات شرط‌بندی با یک میلیون فالوور در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۹۹۲

رئیس پلیس فتای پایتخت از انهدام باند هفت نفره تبلیغ سایت‌های شرط بندی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت و آنان پس از بررسی گزارشات ارسالی تحقیقات سایبری خود را در این زمینه آغاز کرده و متوجه شدند بیش از ۱۰ صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات  فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.
 
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بررسی های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند هفت نفر از افراد اصلی این شبکه کلاهبرداری را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند. این افراد پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع آوری شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت:‌ شیوه و شگرد در این اقدام مجرمانه به این گونه است که افراد سودجو با دادن وعده هایی فربینده نظیر دریافت سودهای کلان به مخاطبان، لینک‌های اختصاصی را تحت عناوین انفجار، بت‌زنی، پیش‌بینی و ... در سایت‌های شرط‌بندی و قمار طراحی کرده و سعی به جذب افراد ناآگاه می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز