خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات استان تهران:

آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ریاست جمهوری در پایتخت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۹۴۴

رییس ستاد انتخابات استان تهران ضمن تشریح جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این استان گفت: در صورت صلاحدید شورای نگهبان و وزارت کشور، آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ریاست جمهوری در پایتخت هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سید عباس جوهری در اولین جلسه ستاد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در کمتر از چهارماه باید شرایط را برای برگزاری سومین انتخابات فراهم کنیم.

جوهری با بیان اینکه طبق زمان بندی، باید هفتم خرداد ماه و در اجلاسیه ای که با حضور همه منتخبان برگزار می شود، انتخابات ریاست جمهوری، نهائی شود، افزود: علی رغم شرایط حاکم بر جامعه پس از شهادت آیت الله رئیسی، اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضا در موعد مقرر برگزار گردید و انشالله روز هفتم خرداد نیز احلاسیه مجلس شورای اسلامی با حضور منتخبان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز فرآیند انتخابات همزمان با ۱۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ گفت: در روز مقرر فعالیت هیات های اجرایی کشور  آغاز می شود.که شرایط ننوه برگزاری آن اعلام‌میگردد.

معاون استاندار تهران بیان کرد: از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ خردادماه به مدت پنج روز، ثبت نام داوطلبان انجام و پس از آن از تاریخ ۱۵ الی ۲۱ خرداد ماه نیز به مدت هفت روز به صلاحیت کاندیداها رسیدگی خواهد شد.

جوهری در ادامه افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود، همچنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و از هفتم تیرماه تبلیغات ممنوع خواهد بود و در نهایت فرایند رأی‌گیری، هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: چنانکه در مرحله اول انتخابات برای هیچ یک از داوطلبان، اکثریت مطلق آرا حاصل نشود، یک هفته بعد، یعنی در روز جمعه ۱۵ تیر ماه انتخابات دور دوم  برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در تهران، این آمادگی را داریم که انتخابات پیش رو را نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم که این‌پیشنهاد را ارائه کرده ایم‌... این موضوع منوط به تایید شورای محترم نگهبان و وزارت کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز