خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح نماد در ۸۳۶ واحد آموزشی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۷۵

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در برابر آسیب‌ها(نماد) در ۸۳۶ واحد آموزشی استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناصر حقایق پور با اعلام این خبر گفت: این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر انجام می‌شود.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر طرح نماد به صورت پایلوت در شهرستان‌های البرز، تاکستان، ناحیه یک و ۲ قزوین و همچنین خرمدشت در تمام مقاطع تحصیلی در حال اجرا است.

حقایق پور تصریح کرد: این طرح با شناسایی افرادی که امکان دارد در آینده در گروه افراد پرخطر و آسیب پذیر قرار گیرند کمک می‌کند تا با مداخله به موقع و موثر جلوی آسیب های بعدی گرفته شود که با توجه به شرایط امروز جامعه یکی از کارهای اساسی آموزش و پرورش، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گفته او، طبق قانون در اجرای طرح نماد ۹ دستگاه اجرایی در استان باید با آموزش و پرورش همکاری مستمر و فعال داشته باشند و فعالیت‌های غربالگری در حوزه روانی و اجتماعی به عنوان نقشه راه اجرای تمامی برنامه‌ها تلقی می‌شود.

حقایق پورخاطرنشان کرد: این طرح به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است و اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش آموزان در مرحله غربالگری بعد از شناسایی به مراکز حمایتی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها ارجاع داده می‌شوند که در یکسال گذشته هزار و ۸۰۰ دانش آموز و امسال نیز بیش از ۱۰۰ نفر به مراکز آموزش و پرورش ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نماد به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در همان ابتدا منجر می‌شود، افزود: از دستگاه‌های همکار طرح انتظار می‌رود پس از اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی، دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و به دستگاه مربوط ارجاع کرد، نهایت همکاری و مساعدت را در این زمینه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز