خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح غربالگری اورژانس برای پیشگیری آسیب های اجتماعی در قزوین

کد خبر : ۸۴۸۴۳۰

طرح غربالگری پایه و اورژانس امسال در مدارس استان قزوین با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از قزوین ، خیرالله رحمانی درباره کارگاه آموزشی قطبی نماد در قزوین گفت: در قالب طرح نماد، غربالگری پایه و غربالگری اورژانس بین دانش آموزان استان انجام می‌شود تا به یک اطلاعات کاملی درباره شرایط دانش آموزان دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی که به عمل آمده تصمیم بر این است تا مدارس استان قزوین غربالگری اورژانس شوند و این یک اتفاق مبارک و بزرگ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان است.

رحمانی افزود: بخشی از غربالگری پایه در دوره متوسطه اول و دوم توسط خوداظهاری دانش آموزان انجام می‌شود و همچنین معلمان منتخب که بیشترین ساعات را با دانش آموزان درس دارند، به غربالگری دانش آموزان خود می‌پردازند.

وی بیان کرد: غربالگری، تشخیص و ارجاع سه اقدامی است که در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان دنبال می‌کنیم و در این زمینه وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت، ستاد مبارزه با مواد مخدر، قوه قضاییه و ناجا همراه هستند و سامانه نماد منبع اطلاعات دانش آموزان برای ارجاع به این مراکز به حساب می‌آید.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، ۲۹۶ مدرسه مشمول این طرح هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز