خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

افتتاح اولین کارگاه نان و شیرینی برای دانش‌آموزان قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۲۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افتتاح یک واحد کارگاه پخت نان، شیرینی و شکلات برای دانش‌آموزان در هنرستان فرزانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی با اعلام این خبر تصریح کرد: خوشبختانه بحث مهارت آموزی دانش آموزان در مدارس با جدیت دنبال شده و باید تمهیداتی انجام دهیم تا هنرستان‌ها به سمت بازدهی در فعالیت‌های اقتصادی و نیروی انسانی آماده ‌به‌کار پیش بروند و آموزش همراه با اشتغال و تولید شکل عملی به خود بگرد و ریشه و اساس اقتصاد کشور در آینده محکم‌تر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هدف از افتتاح اولین کارگاه نان، شیرینی و شکلات در قزوین، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است، اظهار کرد:  هنرستان‌ها باید بخشی از نیازهای هرم شغلی صنعت را در بخش نیروی کار ماهر تأمین و کمبود محسوسی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اینکه یکی از ساحت‌های مهم تربیتی در سند تحول بنیادین، ساحت اقتصادی و حرفه‌ای است، عنوان کرد: رسالت آموزش و پرورش، رساندن دانش آموزان به شایستگی‌هایی تحصیلی در فرآیند آموزش‌ها با توسعه آموزش مهارت است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت استقبال دانش‌آموزان دختر از رشته نان، شیرینی و شکلات، این رشته در سال تحصیلی آینده در هنرستان پسرانه هم راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول بااشاره به اینکه هم اکنون این رشته در 6 هنرستان کشور آموزش داده می‌شود، گفت: برای تجهیز و راه اندازی این کارگاه آموزشی 600 میلیون تومان هزینه از شرکت گلنان تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت گلنان در این خصوص اظهار کرد: رشته نان، شیرینی و شکلات یکی از رشته‌های پرطرفدار صنعت نان و شیرینی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بوده و در کشور ما نیز در سال های گذشته با پیگیری‌ها و حمایت‌های انجام شده، به عنوان یکی از رشته‌های شاخه کاردانش در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

حبیب‌الله حداد همچنین افزود: این رشته تا سال 1400 در 6 هنرستان کشور دایر شده ودر حال حاضر در هنرستان دخترانه فرزانه به صورت تخصصی با تجهیزات مدرن و کادر مجرب راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز