خبرگزاری کار ایران

اجباری در خرید لباس فرم جدید برای مدارس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۸۱۳

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده ها هیچ اجباری در تهیه لباس فرم جدید برای دانش آموزان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نقی سیاهکالی مرادی با اعلام این خبر گفت: بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان از لباس فرم سال‌های گذشته استفاده کنند .

 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس مبنای تصمیم گیری در مورد لباس دانش آموزان، شورای مدرسه است که نماینده اولیای دانش‌آموزان نیز در آن عضویت دارد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به حضوری بودن آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید، لباس فرم دانش آموزان همچون سال گذشته انتخاب شده تا خانواده‌ها هزینه مضاعفی را در این خصوص پرداخت نکنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از مدارس به دانش‌آموزان اعلام کردند که می‌توانند لباس فرم سال گذشته خود را استفاده کنند و فقط دانش آموزان پایه‌های ورودی مانند اول دبستان، سال اول متوسطه و متوسطه دوم باید لباس فرم را تهیه کنند.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه پوشیدن لباس فرم بر ایجاد نظم و یکرنگی ظاهری دانش آموزان در مدرسه تاثیرگذار است گفت: پوشیدن لباس فرم برای دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، ولی لباس دانش‌آموزان باید متناسب با محیط آموزشی باشد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین دارای ۲۴۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است خاطر نشان کرد: تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است، کتاب‌های درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی در استان توزیع شده و کتاب‌های دانش آموزان متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها هم در دست توزیع است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز