خبرگزاری کار ایران

برترین‌های صنعت خرما در شیراز گردهم جمع شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۰۸

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: در پنجمین نمایشگاه بین المللی خرما، تولید، فرآوری و صنایع وابسته شیراز حدود شصت شرکت فعال در این حوزه حضور دارند.

به گزارش ایلنا، علی فرهادی گفت: ایران به لحاظ تنوع و کیفیت، سطح زیر کشت، میزان تولید، صادرات و مصرف ملی در زمره برترین تولید کنندگان محصول خرما در جهان به شمار می‌رود.

او گفت: هر چند خرمای ایران از بهترین نوع خرمای صادراتی جهان بوده و یکی از محصولات عمده‌ی کشاورزی ایران و از منابع اصلی ارز کشور محسوب می‌شود، اما با کمال تاسف با گذشت زمان سهم و جایگاه کشور ما روند نزولی داشته است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گفت: به دلایل مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، خشکسالی و بی آبی، ضعف مدیریت و برنامه ریزی، موانع صادراتی، افزایش قیمت تمام شده کالا در بخش تولید، نگهداری و بسته بندی و صادرات فاقد صرفه اقتصادی لازم بوده و همین؛ دلیل روند نزولی خرما و صنایع وابسته آن است.

فرهادی گفت: قطعا با رفع این موانع و مشکلات و ایرادات خرما به معنای واقعی تبدیل به یک صنعت اشتغال زا، تامین کننده مواد غذایی و دارویی و صنعتی و کالایی صاداراتی وا رز آور می‌شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگا ه‌های بین المللی فارس گفت: در همین راستا شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در تلاش بوده و هست تا با برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه و معرفی قابلیت‌ها و ارزش استراتژیک این محصول خوراکی – صنعتی به نخل داران و سایر مشاغل وابسته کمک کند تا با افزایش کمی و کیفی فراوری‌های متنوع و با ارزش حاصل از خرما سهم واقعی و شایسته کشور را در بازار‌های داخلی و بین المللی حفظ و ارتقا دهیم.

فرهادی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی خرما شیراز در متراژی به مساحت شش هزار متر مربع برگزار می‌شود، گفت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان‌های اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، بوشهر، خوزستان، همدان، تهران، هرمزگان و فارس هستند.

او گفت: در حاشیه این نمایشگاه که تا سیزدهم آبان ماه برپاست؛ قرار است کلاس‌های آموزشی ویژه علاقه‌مندان و بهره برداران صنعت خرما و همچنین چندین رونمایی از دستگاه‌های جدید تولید و فرآوری محصولات خرما انجام شود.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از این عنوان نمایشگاهی بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز