خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت:

صنعت کفش یک صنعت اشتغال‌زا است/ صنعت کفش پتانسیل بسیاری در ارزآوری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۰۸۷

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، با بیان اینکه صنعت کفش یک صنعت اشتغال زایی است، عنوان کرد: صنعت کفش چهارمین رسته شغلی از لحاظ اشتغال است. اگر برای این صنعت شرایط لازم مهیا و توجه ویژه‌تری شود، قطعا این صنعت ارزآوری بیشتری خواهد داشت.

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی کفش در تهران گفت: در این بازید با نحوه کار، سطح کیفیت و مشکلاتی که واحدهای تولیدی کفش داشتند، آشنا شدیم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی کفش از سطح کیفی خوبی در تولید برخوردار هستند،‌ گفت: صنعت کفش ایران از تکنولوژی نسبتا بالا و طراحی خوبی برخوردار هستند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه صنعت کفش یک صنعت اشتغال زایی است، عنوان کرد: صنعت کیف و کفش چهارمین رسته شغلی از لحاظ اشتغال است اگر به این صنعت توجه ویژه و شرایط لازم را برای آن مهیا شود  قطعا این صنعت ارزآوری بیشتری خواهد داشت.

رسولی با اشاره به صادرات این صنعت در 7 ماه سال جاری گفت: در 7 ماه سال جاری حدود 50 میلیون دلار صادرات انجام شده است. با توجه به پتانسیل موجود این میزان باید بیشتر شود.

وی از بهبود وضعیت صادرات کفش خبر داد و گفت: خوشبختانه واردات در این محصول به صفر رسیده است. امیدوارم با عبور از شریط کرونایی در این صنعت رشد خوبی در تولید و صادرات داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات پیش روی این صنعت را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در این راستا با معاونت صنایع وزارت صمت جلسه ای خواهیم داشت تا در بخشی از تولیدات که نیازمند حمایت دولت است و در واردات مشکل دارند،‌ تدابیر اندیشیده شود.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، با بیان اینکه مواد اولیه صنعت کفش خیلی تابع ارز دولتی نیست، گفت: برخی از محدودیت های گمرکی به دلیل حمایت از تولیدکنندگان است؛ این امر می‌تواند در برخی مواقع تاثیرتی در تامین مواد اولیه داشته باشد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی در قرچک گفت: در حال رایزنی هستیم که یک ساختمان مناسب برای تولیدکنندگان کفش ایجاد شود. باید در این شهرک شرایط به طور کامل مهیا شود.

سولی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم تا شهرک های تولید کفش با محوریت اتحادیه ها در کشور ایجاد شود.

وی اظهار کرد: وعده دادیم که تولیدکنندگان کفش ایرانی بتوانند در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند و در این راستا آنها را حمایت خواهیم کرد.  

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، پیشنهاد کرد: فعالان کفش باید تشکل های قوی برای حضور در بازارهای خارجی و برندسازی تشکیل دهند. کفش های ایرانی قابل رقابت با کالاهای خارجی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز