خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

مشکل نقدینگی صنایع، معضل بزرگ کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۱۶

متأسفانه در سنوات گذشته، وامهای بانکی به اسم صنعت به افرادی اعطا شده که صنعتگر نبوده و تسهیلات دریافتی را در جاهای دیگری بجز تولید و بخش صنعت هزینه کرده اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تأکید بر اینکه صنعت احتیاج به کمک جدی مدیران بانکها برای احیای دوباره دارد گفت: درحال حاضر مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش، معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، سیدابریشمی اظهار داشت: امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمک به تولید و رفع مشکل نقدینگی و توجه بانکها به تولید است که این مهم، در جلسات مکرر با مسئولان کشور و مدیران بانکها در حال پیگیری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی نامه رسمی به مسئولان بانک مرکزی تقاضای اعطای ده هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل بانکها برای حفظ اشتغال موجود واحدهای صنعتی درخواست شده است گفت: متأسفانه تاکنون پاسخ شفاف و روشنی در این خصوص داده نشده، این در حالی است که مدیران و مسئولان بانکها در این مورد باید مناسبتر عمل کنند.

سیدابریشمی خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بطور مداوم جلساتی را با بانکها درخصوص رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی برگزار می کنند.

وی گفت: متأسفانه در سنوات گذشته، وامهای بانکی به اسم صنعت به افرادی اعطا شده که صنعتگر نبوده و تسهیلات دریافتی را در جاهای دیگری بجز تولید و بخش صنعت هزینه کرده اند.

سید ابریشمی ادامه داد: برای اصلاح این موضوع، شناسایی دقیق و واقعی واحدهای تولیدی و تزریق نقدینگی بجا و بموقع، در دستور کار جدی مسؤلان وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه، با اشاره به روند واردات بی رویه و ضربه به تولید افزود: دربرنامه ششم توسعه کشور، باید نواقص قانون برنامه پنجم اصلاح شده و بگونه ای قانونگذاری شود که واردات محصولات خارجی از چارچوب مشخص و ضابطه مند برخوردار شود تا شاهد واردات بی رویه در کشور نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز