خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد:

تحکیم و تقویت ارتباط سایپا با جامعه دانشگاهی/ بازتعریف ارتباط گروه سایپا با دانشگاه های کشور/ همکاری مشترک بین سایپا و جامعه دانشگاهی تعریف می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۵۵

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تحکیم و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از موضوعات مهمی است که این مجموعه در دستور کار قرار داده است، گفت: برای اینکه بتوان از ظرفیت و توان جامعه دانشگاهی بهره گرفت، در حال بازتعریف ارتباطات گذشته و تعریف پروژه های جدید و همکاری های مشترک هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سایپا ، محمدعلی تیموری در بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با هدف افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت دانشگاهی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، از همین رو گروه خودروسازی سایپا درصدد است تا تولید دانش بنیان را در تمام بخش های این مجموعه پیاده سازی کند.

او با بیان اینکه توسعه فعالیت های دانش بنیان در صنعت خودرو، نیازمند همکاری و هم افزایی با جامعه دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: در حال بازتعریف روابط گذشته و تعریف پروژه های جدید با جامعه دانشگاهی هستیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اذعان داشت: طی سال های گذشته، دو حوزه صنعت و دانشگاه نتوانستند ارتباط خوب و پایداری را ایجاد کنند، از اینرو با تعریف پروژه های جدید که قابلیت عملیاتی شدن دارد، می توان به سمت نوآوری و دانش بنیان شدن حرکت کرد.

او با بیان اینکه باید از توان علمی جامعه دانشگاهی به نحو مطلوب استفاده کرد، افزود: گروه خودروسازی سایپا در این بخش برنامه های متعددی دارد که به زودی پیاده سازی خواهد شد.

تیموری در ادامه به معرفی شرکت مگاموتور و فعالیت های آن پرداخت و گفت: مگاموتور یکی از شرکت های دانش بنیان و حائز اهمیت در صنعت خودروسازی است.

او با اشاره به سیاست های کلان گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تولید اقتصادی و کیفیت بالا، تصریح کرد: برای رفاه مردم و تولید خودروهای به روز چون هیبرید، می توان پروژه های مشترکی را با دانشگاهیان تعریف کرد.

در این نشست نیز بهرام عزیزالله گنجی؛ سرپرست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل آمادگی کامل دانشگاه را برای تحقیقات مرتبط با تبدیل محصولات گروه خودروسازی سایپا به خودروهای هیبریدی و تامین قطعات مورد نیاز آنها اعلام کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسینی؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در جایگاه ملی و بین المللی دستاوردهای درخشانی داشته است، این مجموعه منابع انسانی با پتانسیل و توانمندی علمی بالایی دارد که در راستای حل مشکلات و مسایل جامعه کوشا هستند.

روزبه شفقت؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با بیان اینکه امیدوارم این نشست ها به صنعت خودروسازی کمک کند، گفت: این دانشگاه سابقه‌ درخشانی در حوزه‌ مکانیک خودرو دارد و کارهای بزرگی در زمینه‌ موتورهای سبک و سنگین، خودروهای هیبریدی، موتورهای کشاورزی و ... انجام داده است.

در پایان این نشست تخصصی از خودروی هیبریدی تیکا و مراحل طراحی و ساخت آن بازدید به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز