خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون استان قزوین خبر داد؛

معرفی واجدان شرایط بیمه بیکاری به تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۳۵۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تاکنون 2 هزار و 950 نفر از واجدان شرایط استان جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری به شعب تأمین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عین الله کشاورز ترک با بیان اینکه واریز مقرری بیمه بیکاری برای 5 هزار و 93 نفر در استان تا پایان شهریورماه انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 950 نفر از واجدان شرایط استان قزوین برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به شعب تأمین اجتماعی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون استان قزوین افزود:  از این تعداد مقرری 2 هزار و 343 نفر امسال برقرار شده و 263 نفر از مقرری بگیران اشتغال مجدد داشته و مقرری یک هزار و 866 نفر نیز به دلیل پایان مقرری، بازنشستگی، فوت یا کشف اشتغال پنهان قطع شد.

کشاورز ترک در ادامه گفت: در رصد و بازرسی‌های مستمر به عمل آمده از بنگاه‌های اقتصادی، تعداد واحد‌های مشکل دار استان در پایان شهریورماه سال جاری 20 واحد با تعداد هزار و 765 کارگر است.

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری، با توجه به افزایش فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌های خالی اشتغال و در راستای اجرایی نمودن دستورالعمل مشترک اشتغال مجدد، جلسات متعددی میان این اداره کل با اداره کل تأمین اجتماعی و ادارات اجرایی برگزار شده است.

وی همچنین اضافه کرد: طبق این دستورالعمل، کارفرمایان می‌توانند جهت بهره مندی از خدمات نیروی کار مقرری بگیران تحت پوشش بیمه بیکاری، تعداد نیروی انسانی و تخصص مورد نیاز خود را کتباً و بر اساس فرم یک این دستورالعمل به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند.

مدیرکل تعاون استان قزوین خاطر نشان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری که در قالب این طرح و با معرفی ادارات تعاون، کارو رفاه اجتماعی مشغول به کار می‌شوند در صورت بیکاری غیر ارادی از سوی کارگاه مربوط می‌توانند مدت باقی مانده مقرری بیمه بیکاری را استفاده کرده و بدانند الزام یکسال سابقه در آخرین کارگاه برای این دسته از متقاضیان حذف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز