خبرگزاری کار ایران

طی سال جاری؛

بیش از هشت هزار قزوینی مشمول بیمه بیکاری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۴۲۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: طی سال جاری هشت هزار و ۵۶۷ نفر در استان از محل صندوق توسعه ملی مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا دریافت کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی گفت: با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه سال ۱۳۹۸ و بیکاری کارگران صنوف و برخی از واحدهای تولیدی و ثبت درخواست بیمه بیکاری به تعداد ۱۲ هزار و ۷۷ مورد در سامانه ثبت درخواست‌ها، 8 هزار و ۵۶۷ نفر در استان قزوین مشمول بیمه بیکاری شناخته شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مقرری بیمه بیکاری این افراد از ۱۰ اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ از محل منابع صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

وی عنوان کرد: همچنین از 3 هزار و ۶۹۱ نفر متقاضی بیمه بیکاری در سال جاری، مقرری سه هزار و ۵۷ نفر از آن‌ها برقرار شده و در مجموع تعداد کل مقرری بگیران تحت پوشش تا پایان آبان ماه سال جاری به تعداد پنج هزار و ۵۷۳ نفر رسید.

این مسئول بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری همچنین ۱۱۶ نفر از مقرری بگیران استان قزوین به منظور توانمند سازی و افزایش مهارت به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

گروسی با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: در این راستا از ۱۴ واحد تولیدی مشکل دار استان، حمایت‌های قانونی صورت گرفت و زمینه فعالیت و اشتغال هزار و ۶۰۲ نفر کارگر آن‌ها فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز