خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان شمالی خبرداد؛

افتتاح نخستین آزمایشگاه غربالگری خون در خراسان‌ شمالی/ مراکز انتقال خون تنها در بجنورد وشیروان دایر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۲۸

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌ شمالی گفت: نخستین آزمایشگاه غربالگری تشخیص به موقع و درمان انواع کم خونی با اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار آماده افتتاح شد و در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از بجنورد، هادی نوری اظهار داشت: تاکنون آزمایش های غربالگری خون خراسان شمالی در استان های همجوار از جمله شهر مشهد انجام می شد که بار مالی زیادی را برای مردم منطقه ایجاد می‌کرد و با راه اندازی این مرکز مستقل دیگر نیاز به هزینه‌های اضافی برای این گونه از آزمایش‌ها نیست.

وی تصریح کرد: آزمایشات غربالگری مجموعه ای از تست های خون و سونوگرافی است که به منظور بررسی سلامت جنین و غربالگری گروه های پرخطر از لحاظ بیماری های عفونی، سندروم داون و برخی دیگر از نقایص ژنتیکی و ناهنجاری های فیزیکی در ماه های مختلف بارداری انجام می شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌ شمالی افزود: مراکز خونی از جهت اینکه خون دهی مردم را تسهیل می‌کند، دارای اهمیت است و تنها در شهرستان های بجنورد و شیروان این مراکز دایر است و در ۶ شهرستان دیگر استان نیز به صورت سیار انجام می شود.

وی بیان کرد: مرکز خونگیری شهرستان اسفراین به صورت سیار در روزهای شنبه و دوشنبه فعال است و به تازگی زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع برای احداث مرکز خونگیری در نظر گرفته شده است که در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در سفر دوم تیرماه رییس جمهور به خراسان شمالی برنامه ریزی برای تامین ۲ دستگاه اتوبوس خونگیری برای استان انجام شد و تامین این دستگاه ها بررسی می شود.

نوری با اشاره به اینکه اختصاص این اتوبوس ها برای اولین بار در خراسان شمالی و در دولت سیزدهم پیگیری شد، افزود: ارزش هر ۲ دستگاه اتوبوس ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است که به زودی توسط سازمان انتقال خون تامین می شود و در اختیار استان قرار می گیرد.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز