خبرگزاری کار ایران

۱۰۰ هزار نفر در خراسان‌شمالی رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۲۳۹

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان دهک‌ های یک تا سه این استان که هیچ بیمه‌ای نداشتند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از بجنورد، محسن رعنایی اظهار داشت: ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند که از مجموع این تعداد ۶۰۰ هزار نفر به صورت رایگان از مزایای این سازمان بیمه ای بهره مند شده اند.

وی گفت: روستاییان، عشایر و شهروندان ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جامعه هدف طرح بیمه سلامت همگانی را تشکیل می دهند که این افراد حق بیمه پرداخت نمی کنند.

رعنایی تصریح کرد: طرح بیمه سلامت همگانی در راستای حمایت از افرادی که زیر پوشش هیچ گونه بیمه ای نیستند در این استان اجرا می شود و این افراد از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و یا سامانه خدمات شهری بیمه سلامت ثبت نام می کنند و زیر پوشش این سازمان بیمه گر قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: طرح بیمه سلامت همگانی از افتخارات دولت سیزدهم است و در این زمینه فعالیت های کاربردی و مهمی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در طرح بیمه سلامت همگانی ثبت نام می کنند در  سه ماه ابتدایی به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار می گیرند و بعد از این مدت در آزمون «وسع» (بررسی استطاعت مالی) رصد می شوند و با توجه به نوع دهک از خدمات رایگان و تخفیف های ۵۰ تا ۹۰ درصدی بیمه بهره‌مند می شوند.

رعنایی ادامه داد: یکی از مزیت های مهم اجرای طرح بیمه سلامت همگانی این است که افراد علاوه بر استفاده از خدمات بیمه ای، زیر پوشش طرح پزشک خانواده نیز قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه که تاکنون زیر پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند، فرصت را غنیمت بشمارند و با ثبت نام در این طرح از خدمات بیمه بهره مند شود تا در زمان بیماری و به خصوص بستری با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز