خبرگزاری کار ایران

آمادگی آموزش‌ و پرورش کاشمر برای شفافیت مالی/ افتتاح استخر سرپوشیده دانش‌ آموزی تا پاییز امسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۰۳۴

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به اهمیت موضوع شفافیت گفت: آمادگی داریم پس از دریافت مجوزهای استانی فیش‌های حقوقی و قراردادهای مالی این مجموعه را منتشر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید تاج محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان کاشمر با تأکید بر اینکه تلاش ما برگرداندن تعلیم و تربیت به جایگاه واقعی‌اش است، اظهار کرد: در حوزه گفتمان سازی به دنبال اجرا و پیاده کردن برنامه‌ها و فعالیت‌ها در بخش‌های سند تحول بنیادین، عدالت تربیتی و برنامه محوری هستیم.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر بابیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در مدارس با پیوست عدالت دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر یکی از ضعف‌های مهم در آموزش‌وپرورش در حوزه آمار است و متأسفانه آمار دقیقی از وضعیت سرانه فضای آموزشی و دانش‌آموزی نداریم که امیدواریم با اقداماتی که در این حوزه انجام‌شده است بتوانیم آمار و اطلاعات احصا شده در این دو بخش را تا پایان مرداد اطلاع‌رسانی کنیم.

وی همچنین با اشاره تغییرات انجام‌شده در حوزه ستادی آموزش‌وپرورش کاشمر بیان کرد: اولویت در انتخاب افراد برای تصدی مسئولیت در بخش‌های مختلف ستادی تخصص، تعهد، انقلابی بودن و اشراف به حوزه کاری بوده است که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و متخصص و همدلی و همراه محقق شده است.

تاج محمدی بابیان اینکه موضوع شفافیت در مجموعه آموزش‌وپرورش کاشمر موردتوجه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا آمادگی داریم پس از دریافت مجوزهای لازم بتوانیم فیش‌های حقوقی و مبادلات مالی را منتشر کنیم.

وی با اذعان به اینکه این حق طبیعی مردم و خیرین است که از میزان اعتبارات اختصاص‌یافته و کمک‌های خیرین و درآمدها و نیز محل هزینه کرد آن مطلع باشند، تصریح کرد: مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان، کلینیک فرهنگیان و خیرین سه حوزه‌ای است که دارای مبادلات مالی است که پس از گردآوری اطلاعات کامل آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با اشاره به نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های مختلف در حوزه آموزش‌وپرورش به دلیل کمبود اعتبار یادآور شد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام‌شده ٧ میلیارد تومان به‌منظور تکمیل پروژه استخر سرپوشیده دانش‌آموزی اختصاص‌یافته است که امیدواریم تا پاییز امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش کاشمر نیز با اشاره به فعال بودن ٧ پایگاه اصلی اوقات فراغت در سطح شهرستان گفت: اگرچه در ٢ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اوقات فراغت تعطیل بوده است، اما امسال استقبال چشمگیری از این کلاس‌ها شده است.

سعید آخرتی بابیان اینکه در حال حاضر ٢ هزار و ٨۵٠ دانش‌آموز دختر و پسر در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند، ابراز کرد: دانش‌آموزان کاشمری در طرح پرسش مهر ریاست جمهوری، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، قرآن، عترت و نماز و نوجوان سالم موفق به کسب بیش از ٢٠٠ عنوان استانی و کشوری شدند. 

در ادامه معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش کاشمر با تأکید بر اینکه اجرای درست و صحیح عدالت آموزشی مانع از ایجاد هرج‌ومرج و تنش در جامعه می‌شود، گفت: اگر مدارس و کلاس‌ها به آرامش برسند به معنای واقعی تحقق عدالت رقم خواهد خورد. 

مرتضی گل محمدی با اشاره به اینکه معتقدیم که مدرسه خاص در شهرستان نداریم، افزود: اگرچه تاکنون در حوزه سازمان‌دهی نیروها، بهترین دبیران برای تدریس به این مدارس دعوت می‌شدند، اما بر اساس تصمیم گرفته‌شده و در راستای عدالت آموزشی سازمان‌دهی نیروها حول این مهم انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه اولویت اول و خاص آموزش‌وپرورش توجه به پایه اول است، تصریح کرد:با شناسایی همکاران توانمند و برگزاری جلسه آنان را متقاعد کردن بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی در کلاس‌هایی حاضر شوند که به حضورشان بیشتر نیاز است.

معاون آموزش‌وپرورش کاشمر بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید تمامی مدارس سطح شهرستان یک معلم توانمند برای کلاس اول خواهند‌ داشت، ابراز کرد: تمامی مدارس برای ما خاص است، بنابراین اگر قرار است اتفاق خاصی در یک مدرسه رقم بخورد باید تمامی مدارس را شامل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز