خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان:

بیش از ۱۸ هزار کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۵۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در استان داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری‌نیا در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی، ‌تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید با نماینده ولی‌ فقیه در استان که به مناسبت هفته کارگر در شرکت ماشین سازی لرستان برگزار شده بود، اظهار کرد: هر پیشرفتی در هر حوزه داریم قطعاً دست کارگر در آن پیداست و براساس قانون، در بیشتر کارگروه‌ها، یک نماینده از کارگر و کارفرما حضور دارد.

وی افزود: در قوانین ما جایگاه و منزلت کارگر دیده شده و تمام هدف این بوده ‌است که مشکلات کارگران با همفکری خودشان حل شود.

وی با  اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در تبیین شعارهای سال گفت: کارگران با کار و تلاش و تولید با کیفیت کالا و کارفرمایان با فراهم نمودن تجهیزات و امکان لازم و دولت با تسهیل شرایط  و مردم باخرید و حمایت از کالای ملی می توان در ایجاد و پایداری اشتغال کارگران کمک قابل توجهی نمود  و در جهت جهش تولید با مشارکت کارگران گام اساسی برداشت .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: نگاه ما در وزارت تعاون سه‌جانبه ‌است و اعتقاد ما در قوانین این است که کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید ‌دارد که در حال تآلیف کتاب مربوط به آن هستیم و تلاش داریم تا قبل از کنگره شهدای کارگر، این کتاب چاپ ‌شود.

ناصری‌نیا اظهار کرد: در این هفته، تجلیل از نخبگان کارگری را داریم و دیدار با زنان کارگر ‌نمونه، بازدیدها و همایش‌هایی هم داریم که اگر به برطرف شدن مشکلات کارگری منجر ‌نشود، ابتر خواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در استان با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر کارگر داریم، افزود: در حوزه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات ما ‌نبود بازار فروش بود که پیشنهاد ما ایجاد یک بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی ‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز