خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش پرورش استان خبرداد؛

۵۰ درصد بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی آذربایجان غربی جذب شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۹۶۷

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی از جذب ۵۰ درصدی بازماندگان تحصیلی مقطع ابتدایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در رابطه با تارکان تحصیل یا بازماندگان تحصیلی اقدامات استان مورد توجه وزارت خانه قرار گرفته است گفت: تاکنون ۵۰ درصد تارکان تحصیلی مقطع ابتدایی در استان جذب شده‌اند.

مطهری بابیان اینکه استان آذربایجان غربی جز استان هایی است که در بازماندگان تحصیلی آمار بالایی دارد گفت: دلیل اصلی این موضوع طولی بودن استان با بیش از ۹۰۰کیلومتر مرز عنوان کرد و گفت: بیشتر بازماندگان تحصیل کسب درآمد از مرزها را به ادامه تحصیل ترجیح می دهند.

مدیر کل آموزش پرورش استان با اشاره به اینکه،شناسایی بازماندگان تحصیلی کار سهلی نبوده و باید با همراهی تمامی دستگاه های اجرایی این موضوع در شناسایی و جذب عملی شود گفت:به تمامی فرمانداران، دهیاران،بخشداران و ائمه جمعه ابلاغ شده تا در رابطه با شناسایی و‌جذب بازماندگان تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

مطهری با بیان اینکه،آهنگ رشد جمعیت در استان از آمار افزایش کلاس درس بیشتر است بیان کرد:با وجود  افزوده شدن  بیش از یک هزار کلاس درس،استان  همچنان از میانگین کشوری عقب تر است.

به گفته مطهری ،برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تجهیز ۵ هزار کلاس درس در استان هستیم.

وی با عدم ارائه آمار بازماندگان تحصیلی استان  گفت: آمار بازماندگان تحصیلی در استان قابل توجه بوده که باید اقدامات لازم در این مورد صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز