خبرگزاری کار ایران

جمال اکرمی «گمشدگان جزیره سرخ» را وارد بازار کتاب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۷۱۸

رمان نوجوان «گمشدگان جزیره سرخ» نوشته جمال اکرمی توسط انتشارات ویژه نشر روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، جمال اکرمی با اعلام خبر انتشار کتاب «گمشدگان جزیره سرخ» گفت: این کتاب درباره دو نوجوان هرمزی است که در جستجوی پری آبی در دریای جنوب سر از ماجراهایی در می‌آورند که با گم‌شدن دختران جزیره و قاچاق خاک سرخ هرمز ارتباط دارد. 

وی افزود: رابطه عاطفی یکی از این نوجوانان به نام سلیم با دختری به نام مهتاو سبب می‌شود تا مهتاو نیز درگیر ماجرا شود. مهتاو همپای عبدی و سلیم در پی تلاش برای سردرآوردن از این راز به جستجو در دریا و ساحل می‌پردازد. رازی که سرانجام با کمک چندتن از جوانان جزیره گره‌گشایی می‌شود و سلیم در پی یافتن پدری که سال هاست ناپدید شده، بر‌می‌آید. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

لب‌های سلیم از هم باز شد اما صدایی از آن در نیامد. عبدی سرش را نزدیک دهان او برد.

- مرا جان‌به‌سر کردی بچه. چرا حرف نمی‌زنی؟

صدایی که از دهان سلیم شنیده شد، چندان فرقی با حرف‌های آدم دَم مرگ نداشت.

- یکی... یکی آنجا... کف دیریا... خوابیده!

رنگ از روی عبدی پرید. لرزشی آرام تن و جانش را پر کرد. سلیم به پهلو سر خم کرد و به سرفه افتاد. عبدی دست برد زیر سر او.

- چرا حرف بی‌راه می‌زنی سلیم جان؟ لابد می‌خواهی بگویی پریزاد بوده. خوب با دو چشم‌های خودت دیدی؟

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این علاوه بر آثار متعدد در زمینه شعر، قصه، پژوهش، ترجمه و تصویرگری، رمان‌های «چهل تکه»، «دل به دریا»، «پسران آفتاب»، «بازگشت پروفسور زالزالک»، «غریبه و دریا»،  «شب به خیر ترنا» و «ناهید ملکه‌ی سایه‌ها را برای گروه سنی نوجوان منتشر کرده بود. 

انتشارات ویژه نشر، رمان «گمشدگان جزیره سرخ» را با شمارگان ١٠٠٠ جلد و قیمت ٣٨ هزار تومان در دسترس نوجوانان اهل ادبیات داستانی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز