خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

زایمان طبیعی مورد پذیرش عموم قرار نگرفته است/افزایش تولد سزارین در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۹۵۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به تبلیغات گسترده برای زایمان طبیعی در میان مادران باردار هنوز این موضوع در آذربایجان شرقی آنگونه که باید مورد پذیرش عموم قرار نگرفته است و آمارهای موجود تاسف آور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بهمن نقی پور ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این خصوص و برای نهادینه سازی فرهنگ رویگردانی از سزارین و اقبال به زایمان طبیعی باید جامعه پزشکی استان اعم از ماماها و مشاورین وارد عمل شوند و با ارائه راهکارها و روشنگری‌های به موقع و مستمر، خانواده‌ها روند زایمان طبیعی افزایش یابد تا در ادامه فرزند آوری با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه‌های بهداشت استان در تمامی شهرستان‌ها باید بر حول محور تبلیغات و بازگوئی آثار مثبت و مزیت‌های بیشمار زایمان طبیعی در بین مادران باردار باشد و در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همیاری رسانه‌های گروهی هستیم.

وی، بر آماده‌سازی مسیر و زمینه‌های علمی و اجتماعی و فرهنگی خانوارها به منظور اقبال به فرزندآوری تاکید کرد.

نقی پور با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر در استان باید جدی گرفته شود، گفت: باید توجه داشت که دیابت و فشار خون علت بسیاری از بیماری‌ها است که شناسایی اولیه و به موقع و در پی آن مراقبت دقیق و پیگیرانه، مانع گسترش بسیاری از بیماری‌های دیگر خواهد شد.

وی به کادر درمان توصیه کرد، به تمامی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به چشم خانواده خود نگریسته و بعد از درمان اولیه، پیگیر روند اثر بخشی درمان باشند.

وی ناسایی، پیگیری و درمان دیابت در سطوح مختلف در شهرستان ها را مهم و تعیین کننده خواند و اضافه کرد: برای امیدوار کردن مردم و کادر درمان، باید آنها را که خوب کار می‌کنند، دید و تشویق کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز