خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

نقش ماماها در توسعه زایمان طبیعی باید احیا شود/کاهش 10درصدی زایمان سزارین

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۷۰

حسین رنجبران گفت:ماماها باید در جامعه بدرستی دیده شده و نقش ماماها در توسعه زایمان طبیعی باید احیا شود.

به گزارش ایلنا،حسین رنجبران صبح امروز در جشنواره زایمان طبیعی در شهرستان ساری گفت:از سال 93 تاکنون شاهد کاهش 10درصدی زایمان سزارین بودیم که خوب است و باید گام های بلندتری برداشته شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد:ماماها با اهلیت، امانتداری الهی را بر زمین دارند و فرشتگان زمینی هستند که کمک کار نظام خلقت شده اند تا با کار دلسوزانه کارها بهتر انجام شود.

وی گفت:تاکید بر زایمان طبیعی و توسعه آن در جامعه یکی از نقش ها و وظایف مهم ماماهاست و نه به سزارین در واقع پر رنگ کردن جایگاه ماما است.

رنجبران ادامه داد: در زایمان سزارین شاهد مرگ 4 برابری نسبت به زایمان طبیعی هستیم و این اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه باید توسط ماماها انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد:ترویج زایمان طبیعی در جامعه از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید مشاوره خوب و مناسب در این بخش ارائه شود و ماماها دیده شوند که در برخی از موارد نسبت به ماماها، قصور شد.

وی گفت:توسعه زایمان سزارین به دلیل ترس از درد، ترس از آسیب به فرزند و توصیه های اطرافیان است که با فرهنگ سازی ماماها می توان در این حوزه و ترویج زایمان طبیعی، موثرتر از گذشته وارد شد.

رنجبران در پایان بیان کرد:به دنبال مشاوره ماماها در ترویج زایمان طبیعی شاهد رشد 86 درصدی تغییر نگرش هستیم که این مسأله بیانگر نقش موثر مشاوره ماماست و لذا باید ماماها دیده شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز