خبرگزاری کار ایران

جوجه ریزی یک میلیون قطعه‌ای مرغداری‌های استان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۳۳

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی همدان از جوجه‌ریزی یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه‌ای مرغداری‌های سطح این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، حسین فضلی اظهار کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری تاکنون  یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح  مرغداری‌های این استان انجام گرفته که این‌میزان جوجه ریزی  متعادل و متناسب با نیاز استان است.

وی افزود: در خصوص تامین اقلام پروتئینی چون مرغ خوشبختانه با سیاست‌هایی که بعد از مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اتخاذ شد با توجه به تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی چون مرغداری و دامداری‌ها  که از طرف وزارت جهاد و دولت در نظر گرفته‌اند مرغداران و واحدهای تولیدی تشویق بیشتری به جوجه ریزی شدند.

فضلی با بیان اینکه خوشبختانه در ایام عید و  ماه رمضان و ایام بعد از آن و در طرح مردمی سازی یارانه‌ها وضعیت تولید مرغ  استان متعادل بوده و مشکلی از نظر تامین مرغ نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زیر قیمت مصوب بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در بازار در حال عرضه است.

گوشت قرمز استان همدان بالاتر از میزان نیاز استان است

وی همچنین با اشاره به گوشت قرمز منجمد نیز خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۹ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی و تولید داخلی در سطح استان توزیع شده که این امر به تنظیم بازار گوشت قرمز کمک کرده و خوشبختانه کمبود و مشکلی در رابطه با تامین گوشت قرمز نداریم و تعداد دام و وضعیت گوشت قرمز استان همدان بالاتر از میزان نیاز استان است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه گفت: از ابتدای سال تاکنون در اقلام اساسی چون برنج ،شکر، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و روغن نباتی به اندازه مورد نیاز با توجه به پیگیری هایی که از طرف استاندار و تیم اقتصادی استان و اهتمام ویژه مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان انجام‌گرفته سهمیه بسیار خوبی از مرکز به استان اختصاص یافته است.

فضلی با بیان اینکه از ابتدای سال نسبت به توزیع  این اقلام در سطح استان اقدام شد،اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون شش هزار تن سهمیه برنج شامل برنج تایلندی،هندی و پاکستانی به استان‌ همدان اختصاص یافته که از این میزان سهمیه تاکنون ۵۶۰۰ تن توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است.

وی سهمیه اختصاص یافته شده به استان همدان در رابطه با شکر را نیز از ابتدای سال تاکنون ۵۲۰۰ تن برشمرد و افزود: ۴ هزار تن از این میزان سهمیه توزیع شده و مابقی سهمیه نیز در حال توزیع بوده ضمن اینکه مجدد سهمیه خانوار شکر استان همدان حدود ۴۰۰۰ هزار تن و سهمیه شکر صنف و صنعت  استان ۱۲۰۰ تن در برنامه توزیع قرار داشته است.

فضلی با بیان اینکه وضعیت اقلام اساسی چون برنج شکر و روغن وضعیت ثابت در بازار بوده و عرضه و تقاضا متعادل است، یاد آور شد: در خصوص تامین سایر اقلام ۳۰۰۰ تن سهمیه روغن بوده که  توزیع شده و پیگیر تخصیص سهمیه جدید هستیم که اگر سهمیه جدید تخصیص یابد از طریق عوامل و شرکت‌های پخش اقدام به دریافت آن از کارخانجات و توزیع آن در استان خواهیم کرد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در خصوص بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی نیز تصریح کرد: طرحی که بعد از قانون انتزاع بنا شد از مزرعه تا سفره توسط وزارت جهاد در خصوص کالاهای اساسی کشاورزی انجام گیرد در همین رابطه از ابتدای طرح تاکنون ۸۷۱۱ مورد بازرسی انجام گرفته که  این بازرسی‌ها بیشتر از آرد و نان و نانوایی‌ها و بخش عمده‌ای نیز از سایر محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی چون شکر، روغن و اقلام اساسی کشاورزی بوده است.

وی موارد تخلفات شناسایی شده در این بازرسی‌ها را ۷۶۶ مورد به ارزش ۳۳ میلیارد ریال برشمرد و اظهار کرد: برای رسیدگی به موارد تخلف پرونده این  تعداد تخلفات با تشکیل پرونده به دستگاههای نظارتی و تعزیرات  ارجاع شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز