خبرگزاری کار ایران

عرضه و تقاضای روغن و شکر در همدان مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۲۷۶

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان سهمیه تخصیصی ماهیانه ۱۷۰۰ تُن‌ شکر به این استان خبر داد و گفت: خوشبختانه وضعیت تقاضا برای روغن نیز بهتر شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسین فضلی با اشاره به عدم ضرورت هر گونه احتکار خانگی توسط شهروندان به واسطه تحت تاثیر شایعات‌ فضای مجازی اظهار کرد: ۱۱ هزار تن شکر در سه ماه گذشته در سطح استان توزیع شده و این فرایند توزیع از این پس هم همچنان ادامه دارد ضمن اینکه  کارخانجات قند دوباره فعال شده‌اند و در حال دریافت چغندر و تولید شکر هستند.

وی سهمیه تخصیصی ماهیانه شکر استان همدان را ۱۷۰۰  تن برشمرد و یاد آورشد:در فروردین ماه امسال هم این میزان سهمیه استان تخصیص داده شد.

فضلی در ادامه با اشاره به روغن نیز گفت: از یکماه پیش با شرکت روغن خزل نگین‌ نهاوند به عنوان شرکت داخل استانی هماهنگی لازم انجام شده که از طریق آنان بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز را تامین کنیم.

وی میزان این روغن را  ۱۲۰۰ تن  برشمرد بیان کرد: تاکنون از این میزان ۸۰۰ تن در بازار توزیع شده و مابقی هم در حال توزیع است.

فضلی همچنین افزود: از طرفی تخصیص جدیدی در چند روز پیش از طرف وزارتخانه و به صورت متمرکز به میزان ۱۷۰۰ تن مربوط به کارخانجات سراسر کشور شامل 10 کارخانه ابلاغ شده که با شرکت‌های پخش کننده این کارخانه‌ها نیز هماهنگی لازم انجام گرفته که این سهمیه متمرکز را دریافت و وارد شبکه توزیع کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عوامل شرکت‌های پخش کننده، روغن را از کارخانجات دریافت و در حال تزریق به بازار استان هستند.

فضلی با اشاره به اینکه طی بازدید از سطح فروشگاه ها خوشبختانه وضعیت تقاضا برای روغن بهتر شده و شکر نیز در بازار موجود است، گفت: در حال حاضر کارخانجات در حال بسته بندی شکر بوده و به طور مرتب حواله شکر نیز داده شده و شکر مورد نیاز وارد استان و تزریق بازار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی و کشف چندین انبار احتکار در روزهای گذشته در سطح استان در بحث اقلام اساسی تصریح کرد: با کشف و شناسایی انبارهای احتکار پرونده موارد تخلف  برای رسیدگی به مراجع معرفی شده و اقلام احتکار شده در حال  توزیع به بازار بوده و خوشبختانه در طی بازدیدهای انجام شده بازار در حال رسیدن به ثبات و آرامش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز