خبرگزاری کار ایران

تنها ۵ درصد ماشین آلات کشاورزی همدان پلاک گذاری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۶۷

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: تنها پنج درصد ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری نیست که نقص مدارک‌هویتی،استهلاک ماشین و عدم تمایل کشاورز از مهمترین دلایل این امر بوده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مهدی جهانگیری افزود: ۹۵ درصد ماشین آلات کشاورزی استان همدان شامل ۳۰هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور و یک هزار و ۵۳۰ دستگاه کمباین  پلاک‌گذاری هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی تاکنون ۲۵ هزار و ۱۴۱ فقره پلاک‌کشاورزی در مراکز تعویض پلاک استان به ماشین‌های کشاورزی تخصیص داده شده که از این تعداد پلاک تخصیصی ۲۱ هزار و ۲۳۵ فقره پلاک برای ماشین‌های نو پلاک و سه هزار و ۹۰۶  فقره پلاک برای تعویض پلاک ماشین‌های تغییر مالکیت داده شده بوده است.

وی با بیان اینکه تراکتور و کمباین‌های خریداری شده از کارخانه از سال ۱۳۸۸ به صورت پلاک‌دار تحویل متقاضی می‌شود، افزود: چهار هزار و ۳۲۹ پلاک کبودرآهنگ، سه هزار و ۲۵۱ پلاک شهرستان همدان،سه هزار و ۴۴۸ پلاک به بهار،یک هزار و۳۳۳ پلاک اسدآباد، هزار و ۸۷۴ پلاک تویسرکان، دو هزار و۸۵۸ پلاک رزن و درگزین، ۶۷۸ پلاک فامنین، هزار و ۷۱۶ پلاک‌ نهاوند و هزار و ۷۴۸ پلاک آمار شماره گذاری ماشین های کشاورزی به تفکیک شهرستان‌های استان بوده است.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه استان همدان از استان‌های پیشرو در زمینه  کشاورزی حفاظتی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از ماشین‌های نوین یکی از موارد اصلی در کشاورزی حفاظتی به شمار می رود به همین منظور در طرح جهش تولید ۵۹۲ دستگاه انواع تجهیزات مورد نیاز برای کشاورزی حفاظتی و افزایش بهره وری در اراضی دیم در اختیار زارعین تحت قرارداد استان همدان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی حفاظتی دارای سه اصل بنیادین شامل مدیریت تناوب زارعی، مدیریت بقایای گیاهی و نگه داشتن بقایای کشت سال قبل روی زمین و استفاده از ماشینهای نوین کشاورزی حفاظتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان همدان ۷۰دستگاه انواع کشت مستقیم، ۸۳۹ دستگاه انواع گاو آهن مرکب،۹۷۱ دستگاه انواع چیزل پکر وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز