خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد:

افتتاح ۸۱ طرح کشاورزی در همدان طی سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۷۱۹

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ واحد قابل بهره‌برداری در استان در حال پیگیری است، گفت: ۸۱ طرح کشاورزی با ۲۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال جاری افتتاح خواهد شد که ۲۲۶۳ نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا شهسواری یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۷۹۰ فقره جواز تأسیس فعال در بخش کشاورزی در حال ساخت و ساز هستند، اظهار کرد: ۴۱۹ فقره جواز تأسیس بالای ۲۰ درصد و ۱۷۵ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه قالب واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان همدان با ظرفیت مناسبی کار می‌کنند، تصریح کرد: قالب موانعی که باعث می‌شود واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر کار کنند، موانع مالی، سرمایه در گردش، کمبود بازار و مشکلات مدیریتی است.

شهسواری با تأکید بر حفظ و تثبیت واحدها موجود، یادآور شد: ۸۶۰۰ واحد تولیدی در بخش کشاورزی موجود است که با پروانه بهره‌برداری فعال هستند که از این تعداد ۲۰۰ واحد زیر ۳۰ درصد ظرفیت، ۲۳۴ واحد با ظرفیت ۳۰ تا ۷۰ درصد و ۱۴۳۴ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعال هستند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم واحدهای تولیدی راکدی که قابلیت بازگشت به تولید را دارند، شناسایی کنیم، افزود: سال گذشته ۴۹ واحد تولیدی بخش کشاورزی به چرخه تولید بازگشت که عمده آنها در تملک بانک ها بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۳ واحد در بخش کشاورزی در تملک بانک ها قرار دارند، گفت: با بانک های استان مذاکراتی می‌شود تا این واحدها به تولید برگردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۵۵ واحد بزرگ تولیدی کشاورزی در استان همدان در حال پیگیری است، اظهار کرد: ۵۵ واحد بزرگ با ۶۰۰۰ میلیارد تومان در حال پیگیری است که برای ۶۴۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته روند نسبتاً خوبی در سرمایه‌گذاری داشتیم، به‌طوری که ۵۰۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ین بخش صرفاً با مشارکت ها بانک ها صورت گرفت و امسال بیش از  ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز