خبرگزاری کار ایران

هشدار دامپزشکی آذربایجان غربی نسبت به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۵۵

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در رابطه با شیوع بیماری تب کریمه کنگو همزمان با فصل گرما در آذربایجان غربی هشدار داد.

به گزارش ایلنا،امید خلیل زاده  با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می‌کند،گفت:شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتما گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنند.

 خلیل زاده  با اشاره به اینکه این بیماری یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود افزود : این بیماری بجز تب مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد.

وی افزود: ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود.

  مدیر کل دامپزشکی استان  تصریح کرد: همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راه‌های انتقال بیماری است.

 وی  راه‌های  کنترل و پیشگیری این بیماری را سمپاشی دام و اماکن دامی ، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام ، گوشت و آلایش دامی عنوان کرده و به شهروندان توصیه کرد علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حدافل بمدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.

 مدیر کل دامپزشکی  استان همچنین تاکید کرد : کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال  این بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می گردد شهروندان تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید ادارات دامپزشکی رسیده است اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز