خبرگزاری کار ایران

آماده باش 81 اکیپ دامپزشکی در روز عید سعید قربان در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۷۴

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر سلامت دام های قربانی در روز عید سعید قربان در سراسر استان توسط 81 اکیپ نظارتی خبر داد.

 سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید قربان، گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی با ساماندهی 81  اکیپ ثابت و سیار انجام می شود‌. 

 خلیل زاده افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی ، اداره  کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های بعمل آمده با نهاد های اجرایی از جمله استانداری ، فرمانداریها ، شهرداریها ، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از 150 نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک ، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب 81  اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی ( 19  اکیپ ثابت و  62   اکیپ سیار)  درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی ، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان بطور رایگان است.                                                   

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می نمایند ، لذا توصیه می شود شهروندان گرامی دامهای قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نمایند . بدیهی است اکیپهای سیار کنترل بهداشتی شبکه ها ی دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد. 

به گزارش ایلنا، ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس 32778701 و شماره تلفن های  32426848  و 32426948 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه  و  سامانه ارتباطی 1512 از ساعت 7 صبح الی 13 بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز