خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۱۶ کشتارگاه دام در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۹۸

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۶ کشتارگاه دام در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا،امید خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در سطح استان ۱۶ کشتارگاه دام وجود دارد گفت: از این تعداد چهار واحد کشتارگاه صنعتی،  یک واحد نیمه صنعتی و ۱۱ واحد کشتارگاه سنتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر کشتارگاه موجود در استان سنتی است ولی تمامی موارد بهداشتی در این اماکن رعایت می شود،بنابراین در تلاش هستیم طرح تجمیع کشتارگاه را اجرا کرده و کشتارگاه ها را رو به صنعتی شدن پیش ببریم.

خلیل زاده افزود:طی ۶ ماهه نخست سال  ۴ هزار راس بز و بزغاله،۱۹ هزار راس گاو و گوساله و ۹۴۳ راس گوسفند با نظارت کامل بهداشتی در کشتارگاه های استان کشتار شده است‌ و یک تن لاشه ضبط شده است.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری تعداد۲۷ میلیون قطعه طیور در استان کشتار شده است که از این میزان کشتار ۴۰ هزار تن گوشت مرغ استحصال شده و ۱۱۹ هزار قطعه نیز ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ایمن سازی تمامی دام های عشایر بر علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام به صورت رایگان صورت گرفته است گفت: همچنین تمامی سگ های موجود در استان به صورت رایگان  بر علیه بیماری هاری واکسینه شدند. 

به گفته خلیل زاده تاکنون ۳۷ هزار نوبت مایع کوبی و ایمن سازی  در مناطق ییلاقی استان بر علیه بیماری آبله و دیگر بیماری های دامی صورت گرفته است.

خلیل زاده همچنین از کسب رتبه دوم کشور ی استان در  پرورش آبزیان  بین استان های غیر ساحلی خبر داد و افزود:در حال حاضر در سطح استان پنج واحد تکثیر و پرورش ماهیان سردابی جهت تولید تخم چشم زرده وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی،همچنین از تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن نیوکاسل در ۷۹۱ روستای استان طی ۶ ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت:در تابستان امسال بیماری نیوکاسل در برخی شهرهای استان از جمله ارومیه،مهاباد،نقده،بوکان و میاندوآب مشاهده شد که با تلاش های انجام شده توسط شبکه های دامپزشکی این بیماری کنترل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز