خبرگزاری کار ایران

آغاز مایه کوبی ضربتی دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۳۷۵

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز مایه کوبی ضربتی دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی از ۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۳۰ روز در سطح دامداری‌های استان خبر داد. .

به گزارش ایلنا، امید خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز مایه کوبی دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به ۴۰۰ هزار راس دام سنگین در تمامی واحدهای اپیدمیولوژیک مایه کوبی شوند.

وی افزود:  عملیات واکسینه و ایمن سازی دام‌های سنگین به مدت یکماه با همکاری بالغ بر ۱۰۷ مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و  با نظارت اکیپ نظارتی بخش دولتی انجام می‌شود.

خلیل زاده با اشاره به اینکه  یکی از راه‌های کنترل  و پیشگیری بیماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفکی،  علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه‌ای ، واکسیناسیون مرتب و دوره‌ای جمعیت حساس دام‌های استان است گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی،  عدم تردد در میادین دام سنتی ، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

وی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌ ، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای عملیات مایه کوبی خودداری کرده و رعایت اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی محل ورودی دامداری را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: این عملیات در تمامی واحدهای روستایی و عشایری بصورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز