خبرگزاری کار ایران

جغتایی خبر داد:

آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در شهرستان سبزوار

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۹۶

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین و سبک در دامداریهای صنعتی و روستایی شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار،  ولیالله جغتایی در این خصوص گفت:این طرح به مدت 30 روز کاری با استفاده از توان اکیپ های واکسیناسیون بخش خصوصی و بخش دولتی دامپزشکی اجرا می شود، هدف این طرح ایمن سازی جمعیت دامی شهرستان برعلیه بیماری مهلک تب برفکی می باشد.

وی ادامه داد:این طرح واکسیناسیون برای جمعیت دام سبک که در روستاها نگهداری وپرورش پیدا می کنند بصورت رایگان با استفاده از واکسنهای تولید داخل می باشد.

وی در ادامه افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی مهلک با سرعت انتشار بالا می باشد که در صورت بروز ، خسارات فراوان اقتصادی به جمعیت دامی شهرستان وارد می نماید.

وی از دامداران تقاضا کرد همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی بعمل آورند و  دامهای خود را جهت واکسیناسیون مقید کنند. 

جغتایی عنوان کرد: مهمترین راههای  پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی عدم خرید دام بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی و فاقد هرگونه سابقه بهداشتی ، اجرای دقیق مسائل قرنطینه ای از جمله ضدعفونی جایگاه نگهداری دامها ،فعالسازی چاله ضدعفونی ورودی دامداری ،کنترل و ضدعفونی خودرو های حمل خوراک ،شیرخام و افراد پرخطر مانند دلالان دام و مامورین تلقیح حین ورود به دامداری می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز