خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر به آذربایجان غربی انجام شد؛

افتتاح واحد دوم سامانه فاضلاب خوی

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۵۹۷

مدول دوم تصفیه‌خانه و سامانه فاضلاب خوی و ۷۵ کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب امروز توسط وزیر نیرو در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل آب‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح این تصفیه خانه با تشریح برنامه‌های شرکت آب‌وفاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی احداث سه تصفیه‌خانه جزو تعهدات شرکت آب‌وفاضلاب این استان در سال 95 بود.

رسول اکبری بیان کرد: تصفیه‌خانه نقده با ظرفیت سه هزار متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار  حدود 45 میلیارد تومان، تصفیه‌خانه فاضلاب سردشت با  ظرفیت 15 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با اعتبار 30 ملیارد تومان و نیز مدول دوم تصفیه‌خانه خوی به‌همراه 75 کیلومتر شبکه با اعتبار 40 میلیارد تومان سه پروژه تعهد شده آب‌وفاضلاب آذربایجان‌غربی است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی افزود: 13 درصد از تعهدات وزارت نیرو در بحث آب ‌و فاضلاب به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی متعلق به آذربایجان‌غربی است یعنی حدود 53 هزار متر مکعب در شبانه‌روز.

اکبری گفت: در حال حاضر حدود 33 طرح درقالب 75 پروژه با اعتبار بالغ بر 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی، تملک دارایی، اعتبارات احیای دریاچه ارومیه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز اعتبارات داخلی این شرکت در حال انجام است.

وی با بیان برنامه‌های آینده شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در طول یک و نیم سال آینده تصفیه‌خانه‌های آب در سردشت، سلماس، مهاباد و نیز پلدشت با اعتبار حدود 200 میلیارد تومان و با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب ‌وفاضلاب شرکت آذربایجان‌غربی با پیشرو ‌خواندن استان در بخش آب‌ وفاضلاب در کشور تصریح کرد: صد درصد جمعیت شهری تحت پوشش شبکه آب بوده و در بخش فاضلاب هم در شرایطی که میانگین کشوری 40 درصد است اما این رقم در شهرهای استان به  63 درصد می‌رسد.

وی با اشاره به به هزینه کرد 400 میلیارد ریال برای احداث مدول دوم سامانه فاضلاب شهر خوی ، گفت : این سامانه با ظرفیت تصفیه 15 هزار متر مکعب در شبانه روز، 75 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داده و فرآیند تصفیه آن از نوع SBR است.

اکبری با اشاره به اینکه طرح مزبور در سال 87 به اجرا گزارده شده و سال افق آن 1415 است ، گفت : برای احداث این سامانه 74 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال ایجاد گردیده و 18 هزار و 750 فقره انشعاب آب واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز